bajzliv

(det här skrevs tidigare än vad det pubbas nu, glömde av att pubba eftersom tlf ringde)

jag har sån jävla livspanik just nu och jag kan knappt sitta och snyfta ordentligt eftersom min näsa är helt igentäppt och då får jag panik över att inte kunna andas. det funkar liksom inte att vara förkyld OCH ledsen samtidigt för då dör man syrebristdöden.

vad ska det bli av mig? känner mig som världens mest misslyckade människa som är utan sommarjobb, utan jobb allmänt och jag tar examen nu i sommar. har liksom inget jobb än!! och har jag inget jobb så har jag ingen bostad. allstå orkar inte med den här kedjan där ALLT hänger ihop.

vänta ska snyta mig.

jag får panik över att det här faktiskt är livet, jag hatar att man måste ha pengar för att klara sig, jag hatar att man faktiskt är beroende av pengar. har du inte pengar har du inget i princip.

hela tiden försöker jag tänka positivt, mitt mantra är att: DET LÖSER SIG, har varit och will allways be, men nu vet jag inte om mitt tänk har försatt mig i skiten för JAG måste se till att det löser sig, det kommer inte hända huxflux. och även nu sitter jag och tänker att det kommer fixa sig, jag kommer säkert få jobb någonstans, men kan ändå inte låta bli att tänka WHAT IF? what if jag inte får jobb, what if this och what if that. jag är en tygghetsmänniska, jag är beroende av trygghet och försöker alltid att skapa trygghet runt mig själv och i min vardag, vill inte ha onödig oro och gillar inte att folk i min närhet ska oroa sig. därför vill jag nu också bara att allt ska vare SAFE och tryggt och fint och åhohåhåh.....dör lite.

och inte nog med det här så är mina näsborrar helt VITA av allt torrhetsfjäll som pågår på grund av att jag torkar näsan ca 125 gånger om dagen. OCH spottan är inte gratis längre! :C
OCH jag är sjuk och kan inte gå på praktik imorgon heller eftersom jag är...sjuk.

om exakt en månad fyller jag 25 bast och då har jag även hunnit ta examen. ska bli intressant vad som händer inom den här månaden och om jag kan ge en trevligare uppdate om 30 dagar.

Kommentarer
Postat av: Julia

Hej gullan. Vad glad jag blir av dina kommentarer. Serri. Du bäzt!

Jag vet ine vart du bor men om du bor i sthlm och har lust på ett jobb så har jag kanske ett till dig? eller vet inte vad du har för krav men jag jobbar på trendy café typ, holler om du är sugen för vi behöver folk i sommar.



puss och tack igen för dina kommentarer! PUZZ

2011-05-03 @ 12:36:35
URL: http://heltfantastiskt.blogg.se/
Postat av: nicole

min käre vän! Jag förstår paniken men jag tror på dig! Du kmr alltid personifiera "det löser sig" filosfin för mig! Du fixar allt och det kmr gå den här gången oxå! Ha hopp carolapredikar I värsta fall så har du ett soligt Bosnien att åka till i sommar och en fin kompis härliga landställe på Öland! Det kmr fixa sig det här å jag tror på dig hela vägen! puss fining!

2011-05-03 @ 14:48:33
Postat av: nicole

sen vill jag bara fråga dig...nämn en gång som det inte löst sig för dig tidigare!? vavava? nee just det, visste väl att du inte skulle komma på nåt! krya på dig!

2011-05-03 @ 14:49:56
Postat av: Anonym

Vad för typ av jobb är du ute efter? Eller aa snarare vad kan du tänka dig jobba? Vet ej hur det är med journalistiken men jag har haft svårt att få jobb efter min examen.



Dock har jag en kompis som är journalist och hon har föreslagit en del olika jobb till mig som jag inte riktigt vatt intresserad av MEN det kan va nått för dig. Typ att jobba som granskare på stora tidningar som aftonbladet/exp/dagens nyheter etc. Då sitter man o glor i lagboken (vad jag förstått) och kollar så artiklarna "följer reglerna", även läsa igenom massa texter o rätta gramatiska fel etc och göra sökningar på saker till kommande artiklar. Det finns även en del jobb inom kommunikation o sånt dono om du är intresserad av det.

2011-05-03 @ 21:16:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0