och så är det helg igen...

här kommer två bilder som kommer från två olika helger.

bilden snodd från farzads blogg.

Den här är från förra helgen då vi var på inflyttningsfest hos Aida. det är hennes "gamla" lägenhet jag bor i för tillfället! iaf, skitskoj fest, massa folk.

fråga mig inte varför jag ser ut som ett spöke. kanske för att jag står mellan två iranier eller för att blixten träffade mig hårt. har iaf inte fel nyans på mitt foundation. sånt är jag noga med.

var nojjig ett tag där när jag trodde att jag skulle missa eurovision, but i didnt. hela den lördagen var stressig på sätt och vis. jag och PV spenderade några timmar på vällingby centrum för att vi skulle hitta en inflyttningspresent. och sånt där är ju alltid besvärligt eftersom jag 1. allmänt är kass på att köpa presenter 2. man vet inte vad folk behöver. så vi körde på ett säkert kort, enligt mig: BOK. jag älskar att få böcker så jag utgår alltid ifrån att andra också gör det.

så som vanligt blir man seg efter en dag på shoppingcentrum, man stressar, kommer hem och däckar på soffan. och det var ju typ exakt det jag gjorde. tog en liten nappie på soffan. tanken var bara den att jag och PV skulle städa lägenheten eftersom hans föräldrar skulle komma tillbaka från deras semester. ni vet hur man är lite grinig när man har blivit väckt?

då börjar det så här:
1. iman stressar mig. vi måste skynda oss. städa. göra det. göra det där. du måste plocka undan disken
2. jag är halvgrinig eftersom jag precis har vaknat och vill bara fortsätta sova
3. iman städar i slow-mo
4. jag undrar hur fan det kan ta 50 minuter att plocka undan kläder i hans rum
5. han anklagar mig för att ha sovit för länge (45 min)
6. jag anklagar honom för att städa långsamt och att han kunde ha hunnit allt på den timman
7. VI BRÅKAR!!!

vi skriker så att taket lyfter och jag panikar över att vi måste hinna hem till mig (tar ca 1 tim från iman) och fixa mig. där någonstans inser jag att jag missar eurovision. mitt liv kretsar lite för mycket kring eurovison märker jag nu, men det är bara för att bosnien är med för det är endast där jag känner att jag kan njuta av lagandan eftersom jag hatar fotboll och bosnien tävlar inte i något annat vad jag vet.

vi städar färdigt under tystnad och hat och allt som hör till :D packar på oss allt och ser ut som luffare på vägen till stationen. flera påsar och väskor. men det är allstå påsarna som bidrar till tattarkänslan. i den här röran börjar vi garva.

här någonstans inser jag att jag kommer missa bosniens bidrag då den ligger bland dom första och iman ser det som sin mission att jag inte ska missa den. han planerar ut hela resan så att det går så snabbt som möjligt. vi hoppar av tåget på brommaplan, tar bussen därifrån till solna, jag kutar till turkkiosken och köper en två-liters sprite, det rör sig om minuter, sedan springer vi mot tåget, hoppar av i kista och från kista tar vi taxi till sollentuna. iman tar sin mission på största allvar och det slutar med att vi kommer en halvtimme tidigare än vad vi egentligen skulle ha kommit. därför missade jag inte bosniens bidrag!

ja, nu kom jag av mig här. hursomhelst så var kvällen jättekul!

och här är en bild från för-förra helgen. snodd härifrån.


HUR kan man vara så här trött som jag är?? ska börja dra mig snart.

Kommentarer
Postat av: Ilvana.

Hahaha ma nek si ti gledala eurovision iaf !

2011-05-22 @ 18:10:11
URL: http://ilvana.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0