Lista 2010

Samma lista har gjorts de senaste åren så varför förstöra ett lyckat koncept? hej förresten! det var längesedan det bloggades här.

gjorde du något som du aldrig gjort förut?
okej, dum fråga. jag gjorde mycket som jag aldrig gjort förut, men kan bara komma på en grej just nu: bakade bullar.

höll du några av dina nyårslöften och har du några nya?

jag tror att jag hade ett nyårslöfte, och det var att ta körkort. det sket sig. mitt nya är att jag ska bli bättre på att ta vardagliga kort, dvs använda kameran lite mer än vad jag använder photobooth.

dog någon som stod dig nära?

nej.

blev någon/några av dina vänner föräldrar?

nej, men förvånansvärt många högstadieklasskompisar har fått barn. inget annat att göra i kycklingryd i guess.

vilka länder besökte du?

Storbritannien (London) i januari, Bosnien (Sarajevo & Jajce) och Kroatien (Makarska) i juni med Iman. Åkte en andra gång till Bosnien i juli tillsammans med peers, bodde i Jajce, besökte Mostar och badade i Neum. Italien (Rom) med Iman i november.

är det något du saknade som du vill ha nästa år?

psykisk hälsa. skoja. nä men lite halvseriöst, vill ALDRIG mer vara med om det extrema hormonella misstaget jag hade i somras pga att jag hade käkat två p-piller kartor direkt efter varandra utan mensuppehåll. mensade dagligen och konstant i en månad och kan väl säga att jag aldrig i hela mitt liv gråtit, skrikit och deppat så mycket som jag gjorde då. det påverkade mig på ett fruktansvärt sätt, så vad ni än gör, skjut aldrig upp er mens mer än en gång. not worth it, truzt me.

så ja, önskar mig bara massa psykisk stabilitet.

vilket datum kommer du alltid minnas, och varför?

herregud inga! vissa händelser är starkare än andra, men datum har jag ingen koll på. alla resor jag gjorde under året har varit extremt minnesvärda.

vad var din största framgång?

när jag var på SOLO (tjejtidningen) i februari. jag fick intervjua, skriva och alla mina artiklar publicerade i tidningen.

största misslyckandet?

att jag inte fick sommarjobb? men å andra sidan, ansträngde jag mig? njä, det kan jag väl inte påstå.

har du varit sjuk eller skadat dig?

jag minns bara att jag led av bihåleinflammation någon gång under vintermånaderna.

bästa köpet?

allstå allt! allt från mina "fula" mamma-stövlar, fina kläder och fina skjortor, till dyrbara krämer och parfymer.

vad spenderade du mest pengar på?

mat, resor och hudvård.

gjorde någonting dig riktigt glad?

många grejer. svårt att räkna upp allt nu.

vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2008?

många! mest egentligen alla låtarna från Marina & the diamonds. vissa av låtarna lipade jag till ca 4000 gånger, nått sånt.

marina & the diamonds - obsessions



shantel - disko partizani


sia - clap your hands


plus många andra som jag trodde jag skulle orka lägga in här bla Robyn, Mohombi, Shakira, Rihanna och annat kommersiellt som jag råkar älska att dansa och hoppa till.

var du gladare eller ledsnare under året jämfört med tidigare år?

hm, skulle vilja säga att jag var ledsnare jämfört med tidigare år men det är nog fel. och det är nog så bara för att jag mådde så piss en period under sommaren.

vad önskar du att du gjort mer?

bjudit över folk på middag och sovit.

vad önskar du att du gjort mindre?

jag vet inte.

blev du kär?

nej, jag var redan kär.

favoritprogram på TV?

kollar sällan på tv, men svt debatt och nyheterna har varit intressanta. annars laddade vi dexter, californication, ANTM, project runway osv.

vilken var årets upplevelse?

men vafasen, orkar ej med frågan!

hatar du någon nu som du inte hatade förra året?

facebook underlättar det för mig att hata på folk. SÅ JAAAA!!!!! finns ett par som jag typ AVSKYR och irriterar sönder mig på när jag läser deras statusar och ändå kan jag inte låta bli att läsa.

bästa boken du läste?

Hyponotisören av Kepler.

vilken var din största musikaliska upplevelse?

när jag och Iman såg Lejonkungen-musikalen på Lyceum theatre i London. den var så jäkla bra så att ni inte fattar.

något du önskade dig och fick?

mycket, men det enda jag kommer ihåg nu är i-pooden som jag fick av iman. jag var i extremt behov av en ny mp3spelare och iman fixade, efter lite påtryckningar från min sida he he.

något du önskade dig men inte fick?

nä, inget speciellt. behöver jag något så ser jag till att köpa det.

årets bästa film?

jag tror att jag aldrig har sett så mycket filmer som jag gjorde i år. såg mååånga, men kommer bara på book of eli och prinsessan och grodan haha.

vad gjorde du på din födelsedag och hur många år fyllde du?

jag fyllde 24 och tentapluggade. så BÖÖÖÖÖÖRING. men ok. jag kommer tyvärr inte ihåg så mycket av min födelsedag.

finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

en större lägenhet under den perioden då jag och iman bodde tillsammans? mindre stök i köket, mindre tjat om disk, tvätt osv osv.

hur skulle du beskriva din klädstil?

VÄLDIGT vanlig. jeans, kavaj och högklackat.

vilken kändis var du mest sugen på?

finns många. skooojjjjaaaa.

eller???!!!

vilken politisk debatt engagerade dig mest?

fanns många intressanta debatter under 2010, men SDs intåg i riksdagen måste nog vara den som tar priset.

vem saknade du?

ingen, eller min familj från och till.

de bästa nya människorna du träffade?

jag vet inte

en värdefull läxa du lärt dig i år?

att antigen så älskar man eller så älskar man inte. att i framtiden sträva efter ekonomisk självständighet, dvs att aldrig någonsin behöva vara beroende av någon pga pengar, eller i för övrigt att aldrig behöva vara beroende av någon, jag tror att det är något som man måste jobba med varje år.

något du fruktar inför nästa år?
framtiden efter examen och det faktum att jag inte har skaffat praktik än. :(((( sne på mig själv pga det här.

Ditt mål för 2009 2011?
ta examen så att min mamma och pappa kan vara stolta när jag får den där sketans nålen, så att de kan stå och klappa händerna när jag går fram för att ta emot den. ett annat mål är att skaffa jobb i Stockholm. och lägenhet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0