sockerdagbok dag 4

13:49
har inte ens tänkt en enda sockertanke idag! dvs, inte dagdrömt om att få trycka i mig cookiesar.

jag börjar fundera på om mitt sockerberoende är fysiskt eller om det är psykiskt. tror att det är en kombination av båda. jag gillar att tugga på hårda grejer, obs är ingen hund! men jag gillar hårdheten som finns i ex cookiesar och godis. sen är det nog rätt mycket psykiskt, typ att jag tror att jag behöver socker, och det gör jag ju också, men inte i extrema doser.

det känns okej idag, än så länge. ska äta lite lunch. börjar bli hungrig.

23:30
har inte känt av sockersug en enda gång idag. HUUURRRRAAA! jag tror att det börjar lägga sig.

men jag måste bekänna en sak.

när vi var på kff:s modegalagrejs på ze bytt så fanns det lite godbitar. bland annat brieost och nått mer inlindat i tortilla. allstå det var SÅ gott. och rostade mandlar, jag har aldrig smakat det innan!! fan vad jag har missat. vart kan man köpa rostade mandlar? någon som vet?

och så till synden. det bjöds på SKITGOD italiensk glass. och jag åt en kula av den. åt inte allt....lämnade faktiskt! haha men inte pga dåligt samvete utan för att jag inte orkade. hade hungrat som fasen innan det så jag behövde något salt egentligen.

men ja, helt ärligt. har klarat mig bra som fasssen!! jag är asstolt. OCH det allra bästa är att jag verkligen inte har känt av suget, inte tänkt en endaste tanke om att ta mig till maxi för att köpa godis. det kanske låter stört, men ja, sådan är jag.

grattis till den här dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0