nu har jag bestämt mig

egentligen hade jag tänkt gå och lägga mig, men jag piggnar alltid till när jag har borstat tänderna.

iaf, jag har bestämt mig för att lägga av med i godis. inte forever (trist det vore), men jag ska testa att vara godislös i en vecka. har lärt mig att det är bra med delmål, dvs bättre med en vecka än med ett halvår och sedan få återfall efter två dagar.

det är så här att jag har utvecklat ett allvarligt sockerberoende sedan länge liksom. jag är den där typen som MÅSTE ha något sött efter middagen, när jag kollar på film, läser en bok, läser en tidning, eller närsomhelst egentligen, bara det att jag måste käka något sött varje dag.

det här inte en viktfråga eftersom jag varken går upp eller ner, jag äter inte för mycket, jag äter snarare för lite av mat och äter mer sött, är bra på att ersätta mat med socker eftersom jag inte orkar laga mat. så nu ska det bli ändring på det; mer mat och inget socker.

VÄGRAR VARA SLAV UNDER SOCKRET LÄNGRE!!!!!! vem fan vare som kom på socker? så att jag vet vem jag ska slå på.

azzå, jag skäms för hur mycket sött jag äter, det är fan stört. sjukt ohälsosamt. måste bli bättre på det här med att kontrollera min kropp och kunna motstå frestelser. känner mig fan som en rökare som försöker sluta röka.

men från och med imorrn och en vecka framåt så ska jag skriva sockerdagbok. haha.......jag vet NÖRDSTÄMPEL men jag skiter i!! jag ska bli frisk från sockret. så ja, ni får ta del av min lilla sockerdagbok, känns lättare så, när jag vet att den är öppen och att andra har koll på mig. så om någon av någon anledning ser mig vandra runt på maxi med cookiespaket så får ni jättegärna slita cookiespaketet ur händerna på mig och påminna mig om det fina med att vara fri från socker.

nähe om man nu ska sova. ska nog läsa lite först. förresten, 3e okt idag, dvs exakt 4 månader sedan jag fyllde 24 bast. WÖÖÖHÖOO.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0