gemigcashnu

egentligen hade jag stängt ner macen eftersom jag har lärt mig att man ska varva ner innan man går och lägger sig. men ja, det gick ju bra.

jag är fortfarande lite "bitter" efter den drömmen jag hade igår natt. drömde att jag och aida hade deltagit i en undersökning och som tack för hjälpen fick vi matkuponger och ett visakort laddat med fyra miljoner kronor. hur sjukt? jag var överlycklig och planerade direkt hur jag skulle dela upp pengarna mellan mig och min familj. tänkte att jag skulle betala av mitt csnlån och köpa mig en lägenhet i sthlm och att jag därför skulle slippa oroa mig för hur jag skulle fixa boende under praktiken vi har nästa vår.

jag vaknade och var aslycklig i ca en millisekund, sedan insåg jag att allt var en dröm och att jag in matter of fact var pank, dessutom regnade det ute, jag skulle på statistik-föreläsning och allt blev deppigt.

åhhh vad jag önskar att jag hade lite mer pengar än vad jag har. jag är fan helt övertygad om att jag skulle vara lyckligare. bara att slippa den här lasten som gör att man tänker på cash skulle göra det lite lättare. jag ser så framemot att få jobba och få pengar och ba MMM slippa längta efter csn. egentligen är jag ekonomisk (iman håller nog inte med mig on this one), men jag prioriterar vissa saker före andra ex kul, kläder, krämer (KKK hehe) före ex mat, kurslitteratur, inredning. jag har aldrig varit utan minst 1000 spänn på kontot veckan innan csn osv osv, det har liksom gått bra. eller helt ok. och nu den här månaden, allstå jag undrar om någon har länsat mitt konto? det har blivit en massa biljetter hit och dit och nu i veckan ska jag till lund, om typ två veckor ska jag till rom, och det är så mycket som jag faktiskt inte har tänkt på och nu slår det mig hårt.

vissa tycker inte att man ska prata om pengar och politik, andra anser att man inte ska prata om sex och matmissbruk (haha typ SOCKERmissbruk). det är helt enkelt för privat. jag har inget emot att snacka om varken det ena eller det andra. pengar, mat, sex och politik makes the world go round.

kan bara säga så här: LÄNGTAR TILLS JAG TAR EXAMEN!!! oroar mig mer än någonsin för praktik, boende, veckan innan examen, typ vart man ska bo eftersom man inte kommer att ha någon lägenhet, därefter framtiden efter examinationen, jobb, boende IGEN för tredje gången! guuuuuuuud, min hjärna kommer kollapsa innan allt är över.

ja ja, kanske dags för lite sömn. sorry för trist inlägg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0