hur min lördag var

och jag borde gå och lägga mig eftersom jag ska upp tidigt och sitta på bajblo hela dagen, men jag är inte trött än.

så vi kör med ett blogginlägg beståendes av sex bilder.

det här är min bror denis. tycker faktiskt att det är rätt fattigt att heta dennis med två N. stilrenare med ett N, tycker ni inte? han brukar iaf kallas för deno och jag tror att jag aldrig i hela mitt har kallat honom för denis, det låter för seriöst helt enkelt. men mormor säger alltid denis när hon ropar på honom och inte ens deno brukar reagera på det.

i lördags var min familj och hälsade på. jag förstår inte HUR det kan betyda så mycket att ens familj kommer och hälsar på. det är sinnessjukt vad dom fyller mig med energi och jag känner, efter ett besök med dom, att jag klarar av mycket. nu har jag haft tre underbara helger i rad med alla jag älskar.

iaf. vi hängde hos mig först, en stund, sedan åkte vi och käkade på thairestaurangen och till sist hamnade vi hos mig igen. men förutom att dom fyller mig med energi, mamma fyller även mitt kylskåp. hon hade lagat sinnessjukt mycket mat som jag frös in, jag tror ärligt talat att om jag bara käkade hennes mat nu så hade jag inte behövt laga något själv i över två veckor. förutom åtta (!) pitor (sirnica of course) så hade hon även lagat kupus, prasa, köttbullar, bakat världens godaste bröd och morotskaka samt handlat frukt. jag dör!!! världens finaste mamma. först sliter hon sönder sig på jobbigaste fabriken och sedan går hon hem och lagar mat åt mig. har blivit galen på henne så många gånger just på grund av sådana här grejer. när jag säger gå och lägg dig i soffan och VILA människa! så säger hon att hon inte har något emot att laga mat åt mig.

jag har lovat mig själv att så fort jag börjar tjäna pengar, dvs börjar jobba heltid, så ska jag köpa fetaste resan åt henne och pappa, bara för att "återbetala" lite åtminstone, och för att dom förtjänar det.


okej, omöjligt att få dom här två att se bra ut på en och samma bild. oftast blir den ena bra, och så måste man ta ett andra kort så att den andra föräldern blir bra. så jag gör så att jag helt enkelt bifogar med båda bilderna här för att vara rättvis. pa ser trött ut, gud skulle vilja skicka iväg honom på vilorehab till typ hawaii.

LÖÖÖÖVEZZZ UUUUU!!!! förevigt i mitt hjärta!

och dagen till ära "piffade" jag upp mig lite. tvättade håret, busade och invigde min nya parfym dkny by night. seriöst, den parfymen är slut överallt eftersom den tydligen var en limited edition eller något liknande (missade det helt), så jag fick maila flera olika nätbutiker för att få tag på den. till slut, så landade den på pressbyrån och jag sprutade sönder mig. och den luktar mäktigt och "manligt". chloé och dkny är favvisarna just nu.

fick faktiskt hörlurar av mina peers också. skönt att kunna gå ut och promenera nu utan att behöva frysa ihjäl öronen. jag har enorma problem med det. så fort det är kallt och det blåser så får jag svinont i öronen och käklederna. måste alltid vara noga med mössa, halsduk etc. och helst vadd i öronen. ser lagom mongigt ut när det sticker ut vitt vadd ur öronen men har kommit upp i den åldern att jag inte skäms för sånt längre.

och en sista bild.
det här är min mango Bongo (hon heter så) som jag planterade i maj. kolla vad stor min tjejja har blivit! tycker så jäkla mycket om den här blomman. så idag planterade jag om henne och hon fick massa ny jord och en ny kruka så att hon kan fortsätta växa och utveckla sin personlighet. hon är exempelvis riktigt tålmodig, kräver sällan vatten och är ändå pigg och glad.

i somras hade hon två barnvakter, tant mi i juni och tant emma hela juli och augusti så dom räddade henne rätt mycket i somras. därefter får väl mamma ta hand om henne när jag flyttat bort från kalmar ako bog da.

ja så är det! nu ska jag borsta tänderna och lösa lite korsord innan jag däckar.


Kommentarer
Postat av: Edina

"när jag säger gå och lägg dig i soffan och VILA människa! så säger hon att hon inte har något emot att laga mat åt mig. " <3

2010-11-01 @ 07:46:14
Postat av: Aldijana.

fina föräldrar du har :)

2010-11-01 @ 13:23:31
URL: http://aldijanas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0