sallad


okej ska vara snäll och dela med mig världens enklaste recept.

1. stek 4-5 cevapibitar i en stekpanna, och när dom börjar bli färdigstekta så pressa över några vitlöksklyftor över bara för att det ska smaka massa vitlök. i like. ni kanske inte gör det.

medan cevapisarna steks så tar du fram en stor skål där du lägger i följande grejer:
- blandad sallad, en sådan påse man köper på ica med massa olika salladssorter. strö lagom mycket i skålen
- skär gula paprikabitar
- gurka
- fetaost
- purjolök
- majs
- hacka valnötter

därefter öser du ner cevapisarna i salladen, lägger till antigen gräddfil eller creme fraice och kryddar med valfria kryddor, och så rör du om.

jag brukar också variera mig genom att köpa olika smaksatta creme fraiche, bara för att det inte ska smaka likadant varje gång man käkar.

ja, det var det. nu ska jag rosta kastanjer!!!!!!!!!! käkade det varje dag i rom och det var så gotttttiiigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0