köttfärssåsrecept

det känns som att det mest bara är mina sjuk-uppdateringar, men jag är fortfarande inte helt frisk, så ni får dras med det i någon dag till.

idag har jag inte ens tagit mig ut ur huset. tycker att vinter och snö är utmärkta ursäkter för att kunna sitta hemma istället för att gå ut. men sedan blir jag för bekväm, för när våren kommer och solen börjar lysa så får jag typ ångest och vill verkligen inte gå ut.

nä men jag måste bara dela med mig av mitt recept på köttfärsås. om det är något jag är bra matväg så är det köttfärsås. so here it goes:

- fräs löken
- stek köttfärsen
- pressa ut typ 3 vitlöksklyftor över köttet
- häll över tacokrydda, sån man köper när man ska göra tacos, ja ni fattar. hela påsen om ni kör på mycket kött.
- salta, peppra och kläm sönder lite citron över
- blanda i tomatpuré, ketchup, sötsur sås och vatten. låt puttra.

AZZZZÅÅÅ GOTTTIGOTT! blir perfekt "lagom" starkt och kryddigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0