snacka skit om kändisar

hade ju inte en helt odramatisk kväll igår. eller dramatisk var den knappt men det hände en kul grej.

jag twittrade om en viss känd person igår. en timma efter att jag hade twittrat om det, så får jag ett mail på fejjan, som ni kan se längre ner här.

saken är den att jag är övertygad om att han inte hade uppskattat att jag lägger ut mejlen, jag tror inte att någon för den delen hade uppskattat det, speciellt med tanke på att den är en privat konversation som bara rör mig och den jag mailar med. i vanliga fall brukar jag aldrig göra det, men jag tycker att det här mailet var intressant ur flera olika synvinklar och därför lägger jag upp det. dock så är namn och bild pixlade så att man inte helt ska kunna spåra mailet till personen.

så här ser det ut:


kort därefter svarar jag:



vi mailade fram och tillbaka någon mer gång och det hela reddes ut så att säga.

men det som jag tycker är intressant är sättet han hanterar det på.

för det första får jag en känsla av att han vill "skrämma upp" mig genom att hävda att jag sprider grova förtal. det anser inte jag att jag gör då jag i princip uttrycker min åsikt samt att jag avslutar tw-inlägget med en fråga/påstående (beroende på hur man vill se det), därav drar jag inga slutsatser. Jag hävdar allstå aldrig att personen HAR misshandlat någon, eller att han ÄR en misshandlare. så, lite skillnad i formuleringen där.

för det andra; det är mer vanligt att man åtalas för förtal i tryckta medier, TV eller radio då det faktiskt når en stor publik. det är mindre vanligt att "vanliga" svenssons åtalas för förtal, dock har det hänt i samband med någon blogg för något år sedan om jag inte minns fel. en kille åtalades för att ha spridit rykten om att vissa tjejer var horor, samt en annan blogg som skrev sinnessjuka rykten om kända personer, men jag vet inte om det gick upp i domstol eller inte. det blev tyst om det rätt snabbt. men rätta mig om jag har fel.

för det tredje; och om man nu antar att man ska kunna söka upp människor som skriver skit om en i sina bloggar, twitter eller forum, och hota med förtal, ja då skulle den här personen behöva ha det som sitt heltidsjobb. för internet är sjukt obegränsat och det finns så mycket strunt skrivet där ute att det skulle vara omöjligt att leta reda på allt och alla. sen ska man naturligtvis vara försiktig med vad man skriver både när det gäller andra människor och sig själv. det kan slå tillbaka mot en själv när som helst.

men som sagt, en offentlig person får stå ut med mycket mer än en vanlig människa som jobbar på ICA, och därför är det mer legitimt att sprida rykten om britney spears än om britta svensson. jag säger inte att det är rätt eller fel, utan konstaterar att det bara är så som det ser ut idag.

slutet gott, allting gott. vill bara förtydliga att mailkonversationen avslutades på ett trevligt sätt.

OBSSS!! orka att jag bashar på journalister hahah.

nähe nu måste jag äta och pluggish lite. köttfärssås idag igen. WÖHÖ.

Kommentarer
Postat av: Kriss

Hahaha! Men shit... Galet!

2010-11-28 @ 17:38:52
URL: http://krisssthlm.blogspot.com/
Postat av: Aidiii

asså 1. jag garvade HAHAHAHA

2. Jag ska ta han i öra vet han inte vem han snackade med? ni är ju pricka i prija

2010-11-28 @ 20:07:55
Postat av: magz

ja vafasen håller han på med, vill han förstöra våra familjerelationer????

2010-11-28 @ 20:17:38
URL: http://missmagzi.blogg.se/
Postat av: bean

HAHAHA! Fan va kul! Har han seriöst inget vettigare för sig än å sitta på twitter..? Coolt att du mejlar me kändisar!

2010-11-28 @ 21:20:35
Postat av: selmic

vem var det? haha

2010-11-28 @ 22:04:32
Postat av: magz

bean: uppenbarligen inte!



selmic: kolla min twitter så ser du!

2010-11-28 @ 22:57:42
URL: http://missmagzi.blogg.se/
Postat av: Ilvana.

Boze, jag ska trasha min favoritkändis nu så han tar kontakt med mig :D Haha

2010-11-29 @ 13:59:44
URL: http://ilvana.se
Postat av: Anonym

thomas di leva??

2010-11-29 @ 14:39:40
Postat av: amanda ~ annasdotter

vem va de? ;D

2010-11-29 @ 15:18:59
URL: http://annasdotter.blogg.se/
Postat av: selmAAH

HAHA jag visste direkt vem du syftade på :b

och seriöst, har mannen inget liv? sitter och mailar "obetydliga" personer, HAHA.

2010-11-29 @ 22:33:18
URL: http://selmyc.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha va kul! men r du säker på att det e han som skriver och inte någon som skapat ett fb konto o låtsas vara han?

2010-12-01 @ 16:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0