ta bort akrylnaglar själv hemma

känner mig smått handikappad nu igen eftersom jag måste vänja mina fingertoppar vid att nudda tangenterna igen. känner mig så kort utan lösnaglar! BUHU. shorty.

okej, har vissa svårigheter med att kolla på den här bilden eftersom jag redan saknar dom! men jag orkar inte med att ha massa utväxt nu eftersom jag inte hinner fixa dom innan jag ska hem, och sedan ska jag också bada i saltvatten en vecka OCH jobba i restaurang efteråt, så mjä, kändes inte lönt att fixa om dom. får bli till hösten istället.

alla som känner mig väl vet att jag alltid försöker spara in på cash där jag vet att jag kan spara in. det här var ett sådant exempel. orkade inte pejja för att ta bort naglar på salong så jag körde på här hemma. AZBRA, lovar.

jag fick snabbt skrota tanken om att klippa ner naglarna först (använde kökssax!), eftersom akryl är hårt som sten. går inte att klippa såvida man inte har en sån där speciell lösnageltång, vilket jag inte har obviously. so yeah, filade först på hela nageln så att den förlorar sin glas och så att aceton kan tränga in lättare (snuskigt det här lät) dränkte bomullsrondeller i aceton, virade om nageln, dränkte igen och virade om med folie. efter ca 20 minuter började naglarna lösas upp och då var det bara att peta bort dom med en nagelpinne.

och då ser dom förjävliga ut. usch mår lite dåligt när jag ser det här. och så mycket hade mina naglar växt under lösnageln. så klippte bort och filade bort allt som var skrovligt.

efter lite finslip och nagelolja ser dom ungefär ut som innan. bye bye nails.

Kommentarer
Postat av: mersiha hadzic

tack för tipset :)

2011-09-05 @ 18:26:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0