lyssnar på halid

och skäms lite. skoja. halid ska man inte skämmas för, han är trots allt inte turbofurbodurbofolk.

måste beklaga mig lite. idag är det den 5e maj och ännu har jag inte:
- lämnat in min rättegångsartikel till kanye, dvs är därför ännu inte G i digital publicering. MÅSTE fixa den här skiten, så enkelt, men så svårt att övertala mig själv till att göra den.

- skaffat jobb

alltid detta eviga tjat om sommarjobb, för helvete måste alla stressa med jobb så mycket?? jag blir också delvis stressad eftersom man MÅSTE ha jobb. ok man måste inte, men då kan jag glömma alla andra framtida jobb eftersom jag har 0 på CVet.

har lite på CVet men ändå. vill inte att ni ska tro att jag är helt utan erfarenheter.

ser min skugga just nu i TVen och märker att jag har överdoserat med kastanjevatten. dessutom har jag mens. HOW MUCH CAN A GIRL TAKE?? suck.

så jag har inget jobb. visserligen har jag bara sökt roliga mediejobb och inte Värnamo Nyheter precis, och de coola jobben är rätt omöjliga att få så där sket det sig. jag kunde med största sannolikhet fått något lokalt tidningsjobb hemma, men (vill inte ge drygt intryck av mig själv) jag begår hellre självmord.

jag resepekterar också alla som orka torka rumpor på äldre människor och mata dem men jag ha fobi för bajs, klarar ej av bajsränder i toaletter för att inte snacka om hela bajskorvar i någons blöja. bli inte sura på mig, men det är verkligen inte något jag kan jobba med. jag kan inte heller jobba som barnskötare eftersom barn är också bajsiga och snoriga. hatar barn som har torkat snor i området mellan näsan och överläppen. jag vill jobba med vuxna och förståndiga människor och inte massa småttingar som bara kan säga DA-DA GA-GA BLA-BLA.

det är så mycket jag inte kan tänka mig att jobba med men högts upp på listan är allstå ålderdomshem, barnskötare och telefonsäljare. i princip den typen av jobb som finns på Ams.

jag blev erbjuden obetald praktik på veckorevyn, men jag tackade nej eftersom jag måste ha cash jebiga, man tycker att bonniers borde ha råd att betala en praktiklön, men icke :( *ironisk*

saken är den att jag och iman skulle ha åkt till bosnien den här sommaren men eftersom han fick jobb konstiga datum så funkar det inte riktigt tidsmässigt att åka ner.

således har jag dessa alternativ:
1. dra i min sista tråd och fixa ett ev jobb, jobba under juli och augusti och hänga med iman och familj under junimånad.
2. dra i den där tråden och om jag får jobb, jobba juni och halv juli och åka till bosnien med min familj
3. slappa och sedan åka till bosnien

tycker alla tre känns okej. jag förlorar alltid något oavsett vilket alternativ jag väljer. det som gör mig mest ledsen är att jag och iman smått seriöst (rätt seriöst) planerade att åka till bosnien och nu sket det sig. dessutom var jag inte i bosnien i förra året och jag har en liten mormor och morfar (+ släkt) som vill träffa mig.

VAD FASEN SKA JAG GÖRA? finns det någon som kan råda mig?

Kommentarer
Postat av: Kris

Ta en öl (eller cider, det är ingen som skrattar) och glöm allt för en stund. Det tänker jag göra..!

2010-05-05 @ 18:09:27
Postat av: Gabz

Slappa och åka till bosnien!!



Viktigt att åka till vårt kära bosnien!! Magzii trebas napunit baterijee bonaa jeboo te sommarjobb. tako je i meni a ja jos diplomiram sad pocetkom 6 mjeseca svi oko mene zuje, pa hoceli bit posla?! paa gabi sta ce bit s poslom, sa planiras?! AAAAAAHHHHH!! Jebo te poso i sve! Ja får flipp så ja drar till hr/bih över sommaren och tänker ut hur jag ska skaffa ett vettigt jobb haha! Inace cu ostat na selu i brat krastavce, lubenice cijelo ljeto aj makar sunca mi treba kad sam bijela ko sir =P

2010-05-06 @ 12:40:42
Postat av: magzza

gabz, jag dör av din kommentar! haha, du är för härlig. tack för att du får mig att påminnas det underbara med semester! najvjerovatnije da cu i ja u bih i onda u hr na more :D PUSSS

2010-05-06 @ 16:10:03
URL: http://missmagzi.blogg.se/
Postat av: Gabz

Magz jag bjuder på det ;) vi har åtminstonde samma dilemma. Inte lätt när man vill göra tusen saker samtidigt och vara på två olika plaster. TYcker du ska ta med dig mannen till havet och för njuta med honom det har ni gjort er förtjänta ;) PUSS! Föresten du är den bästa bloggaren måste ja tala om för dig. även fast ja ej kommenterar regelbundet så älskar ja allt de du skriver på din blogg =)

2010-05-06 @ 22:34:01
Postat av: magzza

gabi! tack för dina söta kommentarer och komplimanger! du är bäst! puss

2010-05-08 @ 00:13:10
URL: http://missmagzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0