tjenis helgen

okej nu räcker det verkligen på riktigt med trista inlägg. dagen är underbar idag, det småsnöade i morse men nu är det sol och solen går inte ner förrän 18.

helgen har varit underbart skön och jag har bara vilat. i lördags åkte jag och soraya och shoppade, gick runt på skärholmens galleria. herregud har nog aldrig sett så många invandrare samlade på en och samma ställe. hej släktträff. det var konstigt på något sätt. här där jag bor finns det knappt invanders, jag ser liksom inga! exponeras knappt för invandring varken här eller i kalmar. och nu ba jettemonga.

vi shoppade knappt nånting, satt och hängde på donken en stund och trängdes med små somalieflickor. på tal om somalier, allstå jag såg en så vacker tjej för någon vecka sen. hon måste ha varit somalie, hon var nätt, kort och väldigt proportionell och alla ba: YEAH för det är så en somalie ser ut. sorry för den omedvetna generaliseringen. hon hade helsvarta kläder på sig och en sjal invirad i en låg knutturban och en perfekt make, ljusbrun hy, fylliga läppar med mörkrosa läppglans, långa, svarta ögonfransar och perfekta kindben. jag skämdes så mycket som jag stirrade. hon stod bakom mig i kassakön och jag vände mig om flera gånger för att titta. hon måste ha känt sig utstirrad, men hon var en så vacker skapelse.
ok nog om henne. tillbaka till min helg.

på kvällen hängde jag hos kriss och aidå, vi kollade på melodifestivalen. intressant vinnare. trodde verkligen att antigen salem eller manboy skulle vinna. en trevlig kväll, kan inte ens skriva ut ämnen som behandlas varje gång vi ses. alltid lika intressant.

i söndags fick jag min tredje frisörtid av soraya. hittils har hon klippt mig två gånger och slingat mig en gång. första gången toppade hon igenom hela mitt hår, no more kluvna hårtoppar, hon klippte mig i mer än en timma. i fredags var jag på salongen och där klippte hon upp det rejält. mitt hår har blivit så bortskämt! vet ej hur jag ska orka med det när jag kommer tillbaka till 2nd hometown.
så i söndags slingade hon mig. och jag har inga riktigt bra bilder som visar nyansen, men först kände jag mig iaf lite väl kopprig, och andra dagen trivdes jag i färgen. det är nästan samma sak som innan, bara lite mer koppar och lite mer ljust. det är schnyggt. mmåste bara färga utväxten också och sen är mitt hår i toppform.

MMMMM, älskar persisk mat. först hade jag lite svårt för maten, dvs i somras när jag hälsade på för första gången, men nu är jag helt van. har ätit så många roliga rätter som jag verkligen inte kan namnet på tyvärr. det är alltid en massa ris, knasiga såser och yogurt. allt är smakrikt och MMMM. kul att jag avslutar stycket med samma stavelser som jag började med.

okej vi kör på matchande toffles. S vill aldrig vara med på bild så vi tar en fotoutfit istället.

men gud, orka vara glad liksom. här sitter jag och ser ut som en folierobot. fin va?

fick en specialsydd skrubbvante från iran av S! haha, häftigt va? dom är megahårda och skrubbar rejält, behövs knappt någon salt. även om jag också fick någon typ av "stenar" som man gnider på handsken för att sedan skrubba sig. dom stenarna är gjorda av getfett och salt, om jag nu har förstått det rätt, och man är len som en persika efter ett bad. det här är ju så ekologiskt som det bara kan bli.

nu fortsätter jobbet här, och jag är så sömnig, men en timma kvar sen ska jag hem och RAKA benen. ni får reda på varför sen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha jag läser din med...din e fan bäst

2010-03-17 @ 21:16:23
URL: http://reneejohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0