småland

det är här jag befinner mig nu, hemma i småland i en liten håla kallad kycklingryd. jag kan inte påstå att det händer mycket saker här, det blir mest att man umgås med familjen och sover. jag har sovit cirka tolv timmar varje morgon sedan jag kom hit, riktigt uppskattat.

det är alltid med blandade känslor som jag sitter här i soffan och glor på alla de kanaler jag inte har i vanliga fall. när jag inte är hemmai chickentown så har jag jätteångest över att jag inte träffar min familj så ofta, och när jag är hemma med dom så umgås jag inte alls lika mycket som jag föreställer mig att jag ska göra när jag sitter i soffan i kalmar och zappar mellan trean och femman. mina föräldrar är på jobbet och min brorsa är uppe i sitt rum och trots att jag bara har suttit hemma (skyller på det kassa vädret) och haft chansen att hänga med dom och har gjort det så känns det ändå inte tillräckligt. jag kommer alltid känna mig otillräcklig på familjefronten för det är som att man alltid kan göra lite mer, höra av sig lite oftare, åka hem oftare, köpa presenter oftare, skicka vykort och vad som helst.

och ibland, för någon sekund glömmer jag bort att jag har en bror, en mamma och en pappa och det blir lite lättare eftersom jag slipper tänka på allt, på det dåliga samvetet som hänger ikapp. men å andra sidan känns det tusen gånger skönare att veta att jag åtminstone har dom trots att jag känner som jag gör.

Kommentarer
Postat av: Bean

haha jag vet precis känslan! Jag sitter å har dåligt samvete för att jag inte hör av mig å liknande när man inte ses och sen när man väl träffas så tröttnar jag oftast lr "stör" mig mer på min älskade päron å då får jag dåligt samvete för att jag är så otrevlig och oförskämd dotter som inte kan vara trevligare å mysigare när jag väl träffar dem! Usch va hemsk jag låter men ja jag fattar som sagt va du menar :) pussss

2010-06-10 @ 22:25:37
Postat av: magzza

suuuuuuckkk när blir man kvitt sånt här? jag känner mig som en hemsk dotter och syster och ma känner sig aldrig tillräcklig. kanske lättar när man får egna kids. pussss

2010-06-11 @ 02:21:53
URL: http://missmagzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0