when i get older i will be richer

haha. sant. det som står i rubriken måste typ bli något av ett löfte för mig själv. förmodligen kommer jag slava runt på en journalistlön, men det är inte säkert! man vet aldrig när man råkar skrapa en triss fylld med massa cash.

när jag var på semester nu i makarska kom jag fram till en till sak som jag skulle vilja ha i framtiden. någon gång i mitt liv ska jag fixa lite dyra grejor, och det är bland annat dessa:
1. barn
2. lägenhet
3. underhållning av alla botoxinjenktioner
4. båt!!

det lilla båtlöftet gav jag mig själv för knappt en månad sen. jag blev rätt så inspirerad av alla fina båtar som stod i hamnen i makarska. det ser så mysigt att bo på en båt, typ inreda den fint, ha ett sovrum, ett vardagsrum, ett köksbord med stolar ute på däck och så några solstolar man kan ligga och sola på. alltså fatta att jag vid 50-60 års ålder kommer att ha det här! jag skojar inte. måste också passa på att ta ett båtkörkort också. tänk er att cruisa runt på medelhavet och verkligen bara njuta.

jag ska beta av de andra punkterna också men först måste jag klargöra min plan för er. jag tar examen nästa sommar dvs 2010 (AKO BOG DA!!! / =om gud vill. är vidskeplig när det gäller sånt här, vågar ej riskera att gud inte står på min sida när jag får nålen av anette i aulan) så planerar jag att flytta till stockholm. saken är den att det året kommer, samtidigt som det blir guldåret eftersom jag ÄNTLIGEN går färdigt skolan, också kommer bli det värsta året för mig är jag rädd. det innebär att jag måste hitta boende, dvs sänka mina krav och bo i en sunkig etta i andra hand innan jag kan köpa mig en egen lägenhet.

det innebär å andra sidan att jag måste ha ett jobb att gå till för att kunna spara till en sjyst lägga.
och jobb då... när det gäller mediejobb är det som ett svart hål, speciellt för nyutexaminerade. det finns liksom inget och ingen som garanterar dig jobb. du kan ha gått ut med alla VGn (jag har bara något enstaka HAHA, asså orkar verkligen inte plugga längre) och ändå inte få jobb. du kan vara hur duktig som helst men om du inte känner någon som kan rekomendera dig så är det lönlöst. det hjälper liksom inte ens att vara blatte längre, jag kan inte ens lita på inkvoteringen eftersom det redan finns för många duktiga andragenerationens ppl där ute som roffat åt sig allt som jag vill ha :C

så tja, det återstår inte så mycket förutom att ta vilket skitjobb som helst för att klättra lite. exempelvis har jag kanske turen att jobba som servitris och servera någon på SVT som ba MEN HALLÅ MAGZ, VAR HAR DU VARIT HELA SVT:S HISTORIA? GRATTIS TILL PROGRAMLEDARJOBBET!! vet ni, jag är den som aldrig har vunnit, verkligen ALDRIG, vunnit på triss, eller något liknande, så jag tror faktiskt inte att jag har sådan tur.

nästa år, nästa höst, har jag belsutat mig för att slita som en häst. i slutändan kommer jag börja gnägga. men det är sant! fan vad jag ska jobba. hoppas verkligen att jag inte får äta upp mina ord. men jag ska bo i stockholm, vilket känns närmare europa än vad ystad gör även fast ystad rent fysiskt ligger närmre. det är en metropol vi snackar om. och jag ska stå där mitt i smeten och hänga på dörrarna till allt som verkar intressant. 

"slita" kommer vara mitt andranamn. det kommer vara första gången jag sliter med något medvetet. det känns som att allt har gått väldigt smooth i mitt liv, jag känner verkligen inte att jag har fått slita för något, eller så har jag kanske gjort det men att jag bara inte har ansett det som slit?

fattar ni att jag måste börja peppa mig med sånt här nu, ett år i förväg?? jag tror jag måste arbeta upp allt det här mentalt, bena ut allt, konstruera ett schema på hur allt kommer att se ut, överrösa mig själv med PEPP. om jag hittills har klarat av allt som jag har satt som mål för mig själv så lär jag väl fixa det här. jag är 25 år nästa år aBd, och fram tills 30 har jag på mig att fixa framtiden så som JAG vill ha den, utan några ungar eller en lat man i släptåg. vid 30 har jag lovat mig själv att ha det mesta fixat, går inte in på detaljer, måste ha mina delmål för mig själv, men jag lovar er, I'LL BE OUT THERE!! hehe

jag borde ta timlön för mitt pepp :D

i höst bor jag själv och då ska jag fan göra om lägenheten till ett mentalt spa, där jag ska rensa ut all skit som stör mig och ha det som mitt "bygga upp självförtroendet"-lägenheten och ba PEEEEEEEEPPPPPPPPPP FAAAAAN VAD BÄÄÄÄST JAG ÄRRRRRR!!!!! orkar inte vara bäst hela tiden. jag ska bara fokusera på mig, skriva en jävla c-uppsats med mina brudar, fixa en sjyst praktikplats till våren, planera flytt och bli snyggare!!! yepp där har ni det. några delmål under hösten 2010 och våren 2011.

Kommentarer
Postat av: iman

you go girl!

2010-07-04 @ 03:00:11
Postat av: magza

asså vad är det här, ricki lake eller?

2010-07-04 @ 03:12:15
URL: http://missmagzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0