sarajevo dag 3 del 2

hejzan. får ta tag i bloggandet här lite trots allt. tänkte fortsätta med de bosnieninspirerande inläggen och här har vi dag tre i sarajevo och vad som hände då.

började frukost på ett dömysigt café som jag INTE kan namnet på, men det ligger mittemot bagdad café, och där måste ni käka, för de serverar bara mexican food.

jag och iman gottade i oss massa gooood mat. ok, blev lite hungrig nu. vänta, ska hämta en mäck innan jag fortsätter.

oke, nu fortsätter vi. den här dagen klippte sig även iman. det var en rolig stund. jag fick halvt panik under klippningen och var bara tvungen att gå fram för att förtydliga det jag hade sagt innan och hela han var så jävla skum!! jag skojar inte, han verkade bara, ni vet, SKUM.

så här fin blev han. rätt het skulle jag säga, but thats me!!

våran upptäcksfärd fortsatte och vi åkte spårvagn en rätt lång stund innan vi kom fram till området ilidza.

vid (på?) ilidza finns nämligen vrelo bosna, en nationalpark. det tog LÅÅÅNG tid att gå hela promenaden.

iman påstår att jag är kass på att ta kort så han får ta på sig själv. ta på sig själv haha, sorry kass humor.

och här går vi mot vrelo bosne. asfin allépromenad är det iaf.

på hemvägen tog vi hästen tillbaka, men först hängde vi en stund i parken.

parkiz

jag tycker att den här bilden ser ut som en 3dbild typ. men det är allt gräs under vatten som rör på sig. jättefint i verkligheten.

vi kände oss jätteturistiga!

jag minns den här dagen jättefint. tanken var att vi skulle käka med mina kompisar på kvällen, men hon hade blivit sjuk så det blev inställt, vilket på sätt och vis kändes okej då både jag och iman var jättetrötta efter vrelo bosne och hela den grejen. så när vi hade kommit ifrån vrelo bosne med häst så satte vi oss på en restaurang och käkade god mat och kollade på fotboll (iman kollade). och då ba fan vad skönt att vi inte måste någonstans, så vi avnjöt god mat och tåg sedan spårvagen tillbaka till stan. och där satte vi oss på ett café och tog en pancake.

kvällen slutade inte där utan mycket sent på natten så gick vi vidare till ett annat cafe som ligger lite undangömt på bascarsija och rökte shisha och tog en drinkz.

lite halvhögis.

jag tycker nog att det här var min favvodag i sarajevo. awww asmysig och kul dag, även om vi bråkade en gång eftersom jag ville gå i affärer och iman inte ville. BUT STILL, asbra dag.

Kommentarer
Postat av: modegalen

Å det ser så härligt ut!

Din klänning är också jätte fin.. är den från hm? eller har du köpt den där ni var ?



hoppas du orkar svara :)



2010-07-02 @ 16:49:31
Postat av: magza

hej! du, om jag inte är helt fel ute så tror jag att jag köpte den på new yorker förra året, tror därför att den inte finns längre :(

2010-07-02 @ 17:39:27
URL: http://missmagzi.blogg.se/
Postat av: Amila

Kul att ni hade kul in my favorite hometown (som om jag har flera) :)

2010-07-05 @ 15:27:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0