london dag 2

okej vi fortsätter bildfesten från vår andra dag i londontown.

den här soliga dagen började vi på oxfordstreet. det var en härlig måndag och jag älskade britterna. tanken var att vi skulle ha shoppat lite men det blev inte så.
istället tog vi en liten lunch på donken och fortsatte vår promenad mot
imax movies som det heter. det är en enorm, rund biosal som visar filmer i 3D, och nu snackar vi inte om Stockholm Avatar i 3D, utan extrem 3D där allt känns tusen gånger närmare på grund av den enorma skärmen som i höjd är nästan 30 meter.............

lite höjdskräck fick man ju. vi såg en film som handlade om dinosaurier. haha ibland blev det riktigt läskigt. det roliga med den här händelsen som ännu en gång bevisar hur gulliga britter är, när jag och iman skulle köpa biljetter till visningen så såg vi att det fanns ett lägre pris för studenter, så jag ba äh men vi testar med vårt gula studentkort från sverige, så jag frågar killen som sitter bakom disken (spelar lite lost) om vårt studentkort fungerar och slänger upp Studentkortet. han tittar på det lite och säger tveksamt att det inte gör det, utan att det var något speciellt kort, men han ba yeah men ni får det till studentpris ändå, men jag kan tipsa om blabla så att ni vet det tills nästa gång. BA SÖÖÖÖT TACK! så vi pejjade nästan halva priset för biljetterna som ändå i org pris låg på 10 pund. haha.

innan filmen började.

gick förbi någon typ av bokrea. det roliga är att dom tjejerna som står framför mig snackade svenska. ena bröt väldigt mycket medan den andra snackade på flytande.

efter bion och promenaden gick vi in på london aquarium där vi tittade på massa roliga fiskar.

en blyg bläckfisk

en stingrocka

fiskar och lite hajar

en haaaajjjjjjj!ja det fanns som sagt sjutusen olika fisksorter och mitt kameraminne tog slut alltför många gånger här i akvariet, men jag orkar ju inte heller lägga upp alla fishies. ni fick se de bästa!
den kvällen käkade vi i chinatown, gick runt och strosade där. det jag gillar mest, MEST med london är att det är så livligt oavsett tid på dygn eller årstid på året. vill typ bo där........JAAA JÄTTEGÄRNA. förstår först nu alla som dyrkar london.

ja det var lite av dom grejerna vi gjorde den dagen. under dom tre dagarna vi var där hann vi se heeela london i princip och vi hann även med olika gå-och-se grejer.
jepp och ett sista londoninlägg kommer när det är bildbrist på bloggen igen.


Kommentarer
Postat av: Meryem

Din gråa kappa var väldigt fin :))

2010-02-23 @ 17:25:53
URL: http://cherrylita.blogg.se/
Postat av: magzza

Meryem: Tack så mycket, från h&m.

2010-02-23 @ 21:33:21
URL: http://missmagzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0