hej bloggis

vilken dag idag. började den med att sova 12-timmars pass. vaknade vid tio över två idag. hade förmodligen fortsatt sova om jag inte hade blivit väckt av telefonen.
men på senare så stänger jag faktiskt av mobilen, fattar på riktigt inte vad det är med folk som ringer innan klockan 12 på morgonen. fattar ännu mindre när dom dessutom säger "men SOVER du?". så därför switchar jag om till flygplans-mode när jag vet att jag kan sova ut och verkligen inte vill bli väckt.

sedan en tid tillbaka använder jag dessutom en sovmask över ögonen eftersom det är så ljust i lägenheten. till en början hade jag jättesvårt för den, tyckte att det spände över ansiktet och näsan, men nu, allstå jag kan inte sova utan den! tidigare kunde jag vakna att det var ljust i lägenheten och sovmasken låg vid fötterna, och nu vaknar jag först när jag drar loss masken över huvudet. HAHA, skön grej på riktigt. så testa om ni har problem med att sova, även om det tar rätt lång tid att vänja sig vid den så är det värt det.

jag missade helt att det var lucia, insåg det väl för någon timma sedan efter att någon hade uppdaterat på fejjan.
lucia...mmm. jag minns när vi gick i nian och hade lussetåg för hela grundskolan. det är någon slags tradition på fågelfors. det var kul, sort of. eller, gemenskapen var kul, men själva sjungadet och körandet var väl sådär. jag har svårt för det här med att sjunga i kör. jag har svårt för folk som helt på riktigt engagerar sig i kör-sjungande. det är ju bara folk som inte är tillräckligt duktiga på att sjunga på egen hand som sjunger i kör hähäh!

har bokat biljett hem!! ÅHHHHH JAG SAKNAR MIN MAMMA, MIN PAPPA OCH MIN BROR JETTEMYCKET! det ska bli så kul!

nu ska jag gå och göra min kemiska peeling.
hoppas jag har kvar mitt ansikte när vi hörs igen bloggen! herrrå!

Kommentarer
Postat av: Kriss

DRRRRRRRRRRRRRREEEEEEEEEEEEEEEAAAAAAAAAAAAMMMMMMM!! Finns inte så god kycklingkebab att få i Tokholm!

2010-12-13 @ 22:50:32
URL: http://krisssthlm.blogspot.com
Postat av: Ann-Sofie

Hejsan!



Vad använder du för hudprodukter? Ganska fräscht ansikte=)

2010-12-13 @ 22:52:50
Postat av: magz

kriss: JAA, det är nog det man kommer sakna mest när man flyttar ifrån kalmar faktiskt.



ann-sofie: tack ska du ha! men på den här bilden blev jag rätt hårt träffad av blixten så det ser väl aningens bättre ut här än i verkligheten.



jag är dock noga med hudprodukter. använder aniktstvätt från estelle & thild (kicks), ansiktvatten från la roche posay (apoteket) och hudkräm från dermalogica. har testat många olika hudkrämer från många olika märken men insett att dermalogicas är BÄST! använder anisktsolja på kvällen och kör nu också hemma-kemiska peelingar. thats it!

2010-12-13 @ 23:03:38
URL: http://missmagzi.blogg.se/
Postat av: dino

älskar att läsa om andras hudvårdsrutiner, skriv till mig mer! vad är det för hemma-kemiska peelingar? jag ska göra en dr schrammek green peel efter nyår, kommer bokstavligen att skala bort fejjan. can't wait! och hur gick det med fokusgrupperna, fick du tag på nån musse från batos lista?

2010-12-13 @ 23:32:01
URL: http://dinodino.blogg.se/
Postat av: Ida

Like like tha blögg! :D

2010-12-14 @ 00:15:21
Postat av: Mirnesaa

hahaha fattade inte heller att de va lucia förrän nån timma sen på face...mobbat. O va ska du med kemisk peeling till på de där vackra ansiktet..my god sta onda ja trebam uraditi haha kram

2010-12-14 @ 01:18:21
URL: http://flat90.blogspot.com
Postat av: magz

Dino: du jag skrev en kommentar i din blogg men den pubbades aldrig :S nesto fel. så här kommer den.



"heeej! det gick bra med fokusgrupperna, dock var det inga av dom din brorsa hade skrivit, jag fixade några andra haha, men snällt av honom att ändå hjälpa :)



ovaj, jag läste om den här dr schumaher-peelingen (vet att det inte heter det, kändes bara lättast att skriva så haha) men den verkar ju rätt jobbig? man får inte tävtta ansiktet på en vecka och man får "brännskador" i fejjan? förstår att den verkligen går på djupet, men hm, är det värt det? varför inte börja med mildare kemiska peeelingar?



du, är så trött, hade velat skriva mer, men jag ska skriva ett inlägg om min kemiska peeling imorrn och utveckla det hela lite."



Ida: tack du!



Mirnesa: haha tack, ali slika laze, jag lovar. men kemisk peeling is the shit, man får superlen och fräsch hy! :) kram på dig med

2010-12-14 @ 22:56:20
URL: http://missmagzi.blogg.se/
Postat av: dino

haha nej man får inte brännskador av shumaher. den är ganska intensiv men eftersom det är örter som sätter igång allt så är den inte alls lika tung som en kemisk peel, typ tca lr vad den heter. för tillfället går jag på förberedande enzymbehandlingar så man inte chockar hyn när man väl gör green peelen. det har funnits i flera decennier så det är väldokumenterat med resultat och safe. jag har gjort aha-peels och använt såna produkter hemma men det gjorde inget alls för mig. men green peelen skyndar på hudens egna återförnyelseprocess och gör att man flagar av alla döda hudceller på ca en vecka och så får man liksom "ny" hud :) visst det är lite bök med att man flagar kraftigt och att man inte får ha vatten på hyn men jag har lite ärr och underliggande orenheter och eftersom man får så fina resultat på så kort tid så tycker jag det är helt klart värt det :)

2010-12-15 @ 20:40:38
URL: http://dinodino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0