terroristattacken i sthlm

spontana reaktioner kring terroristattacken i stockholm:

1. kan man nu ens kalla det för terroristattack när det blev som det blev? en platt terroristattack i sådana fall, eller snarare ett mäktigt självmord. inte alla som pallar spränga sig själva.

ingen skadades tack och lov.

2. andra spontana tanken är att jag tycker synd om den här snubben. tur att det inte finns någon annan att tycka synd om, ex oskyldiga människor som farit illa under bombattacken. det är lite skumt att tycka synd om honom, men jag tänker så här; hur trist, osammanhängande och trångsynt måste hans liv och syn på livet ha varit om han nu såg lösningen i att spränga sig själv? kände han verkligen inte att han kunde leva i fucking fredliga, snälla och småtråkiga sverige med sin fru och barn?

pa jebote, han levde ju inte i en grotta någonstans i bergen i afghanistan, utan mat, utan kläder, dålig hälsa, döda släktingar och on top of that massa hat mot USA för vad dom hade gjort mot landet osv, DÅ, och kanske bara DÅ hade jag förstått att; okej, den här människan såg ingen utväg, han gjorde det som han visste skulle skada hans fiender mest; attackera oskyldiga människor, så att de skulle känna smärtan som han bar på.

men nu, nu ligger han där död i snön i en blodpöl med bortsprängd mage och ansikte. och hans peers sitter och sörjer i något vardagsrum i någon småstad i sverige, hans fru får leva med stämpeln terroristfru och hans barn får växa upp utan pappa.

ba great job man. du tänkte kanske inte på konsekvenserna av ditt idiotiska handlande? fattar du inte hur mycket du missar av livet? vart det värt det? var det verkligen värt det? det är några av frågorna jag hade velat ställa honom.

3. tredje spontana tanken är ALLSTÅ SERIÖST, VAD VAR DET FÖR FEL PÅ DEN HÄR MÄNNISKAN? jebem ti i jihad. jihad my ass!! JAG BLIR SÅ PROVOCERAD AV DEN HÄR HÄNDELSEN ATT JAG INTE ENS ORKAR STÄNGA AV CAPS LOCK.

ba ja, nu vill jag VERKLIGEN flytta till stockholm! sticker och börjar packa redan nu.

kan knappt skriva av irritation, för det som provocerar mig något oehört är att den här snubben förmodligen kommer från knasiga förhållanden från sitt hemland (mellanöstern, vet dock ej vilket land) där han förmodligen antigen har varit med om krig, eller så har hans familj flytt från krig och förföljelser för att ungen skulle slippa uppleva det mest hemska. på samma sätt som många andra flyktingar har fått göra, ex vi från balkan, folk från Afrika, Mellanöstern and so on. och nu när man som flykting har fått ordning på livet, när man har sluppit höra fallande bomber, när man har kunnat sova gott om natten, när man har sluppit blod på gatan så kommer HAN och smäller sig själv i luften.

för att göra det tydligare: vi flydde från skiten, och nu måste JAG och många andra oroa sig för bomber igen? nu måste man vara rädd och vara på sin vakt eftersom man inte vet om det kommer att hända igen. allstå, innan någon börjar påpeka att medierna har hjärntvättat mig och att de blåser upp hela terrorgrejen, så ska jag bara säga det här: JAG SKITER I! oavsett om det har hänt en gång eller hundra kommer man ändå vara lite smårädd, okej kanske inte ni som bor i klevshult, hagshult eller hok. JAG VILL LEVA MITT LIV I FRED, JAG VILL HA HELA MIN FAMILJ LEVANDE OCH JAG VILL KUNNA RÖRA MIG OBEHINDRAT UTAN ATT BEHÖVA TÄNKA ATT NÅGON KOMMER SPRÄNGA SIG SJÄLV FRAMFÖR ÖGONEN PÅ MIG.

det var det.

4. nu skiter vi i att göra det här till en religionsfråga, vi gör det till en könsfråga istället. eftersom det ändå bara är män som krigar, som styr politiken, som mördar, som våldtar och som är terrorister.

Kommentarer
Postat av: Nichooole

JAAAAAAAAAAAAG VET JAG BLIR SÅÅÅÅ ARG JAG MED! Fy fan vad jag hatar såna här trångsynta människor. Och dessutom skicka ett hot till Säpo om att vi också ska få känna på och lida och förlora våra nära eftersom de gör de i sitt hemland. Men hallå?! Låter det smart eller? Jag blir sjukt förbannad på att han förstör för alla andra stackars laglydiga och smarta människor som råkar ha samma ursprung som detta pucko. Nu kommer ju folk springa och gömma sig på stan när de ser utländska människor och kanske till och med ta lagen i egna händer och börja attackera de stackarna som inte gjort nånting utan bara råkar heta Mohammed och inte ha någon som helst koppling till den här bombaren annat än att de kommer från samma land. Åhhhh faaaaaaaan va sur jag blir!

2010-12-12 @ 17:41:51
Postat av: Nichooole

va långt det blev :) haha..

2010-12-12 @ 17:42:34
Postat av: *

oh, couldn't have said it better... mamicu mu glupansku. fino odes da se smiris od rata i sranja i dodju kreteni i zajebavaju se na ulicama iz dosade.. kud cu sad opet. ye flykting for life. niko nigdje nije siguran u ovom glupom svijetu izgleda. sto bi moja nana rekla, blizi se kijametski dan.

2010-12-13 @ 00:00:02
Postat av: magz

nicole: ahhh herregud, fast, det verkar ändå som att folk är rätt chill, förutom alla SD:are som ser sin chans. men så jävla trist att behöva ha terrorskit i sverige :(



*: eee, skrattade högt här, mitt i den här bisarra röran. nema vise nigdje. ja ne znam koliko sam puta pomislila i bila ono bas zahvalna sto mi ovde u swe nismo imali nikakvi veci katastrofa. nit terorizma, nit tsunamija, nit zemljotresa. eto jesmo imali lasermannen, ali zato imamo i laserturken :)

i sad odjednom bad shit happens :(

2010-12-13 @ 00:50:41
URL: http://missmagzi.blogg.se/
Postat av: Ilvana.

Haha jaa, jag tror faktiskt jag såg honom :) Han var med en annan iranier som brukar rappa? Har sett den andra killen uppträda några gånger. Så det måste nog vara han, vad jag vet var det den enda tävlingen den dagen :)

2010-12-13 @ 18:25:58
URL: http://ilvana.se
Postat av: Atena

word

2010-12-14 @ 08:10:00
URL: http://mazzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0