parachutes och morgontidningar

har ni hört den låten? senaste cheryl cole. okej lägger in den här också. videon är lite boring, men vafasen orka göra värsta spexiga videosarna om kärlek när hennes husband är en cheating asshole. kan inget annat än känna medlidande för henne även fast hon dras med knasiga rykten om att vara värsta bitchen/rassen/etc.

allstå tänk att verkligen behöva sjunga om typ att hon inte behöver en fallskärm eftersom hon alltid kommer ha sin baby som fångar henne istället, ok inte för att hon skrev låten, men man har nog ändå en tanke om någon när man sjunger sånna här lovesongz. hang out there girlfriend!

jaha, då var ju tentan avklarad också, var hemma inom mindre än en timme. började tentan 13 och var hemma 13.55. det är ju rätt underbart. jag tror nog att jag kommer bli godkänd, rättare sagt jag måste fasen vara det, finns ingen chans att jag failar på den här.

jag brukar inte sitta överdrivet länge och plugga, började plugga på den här tentan i tisdags ex och då hade jag en hel vecka att ta igen, missade när jag var sjuk i bihålesnorbajsinäsan. problemet med mig är att jag är så LAT när det gäller plugg, jag börjar verkligen näst sista dagen, för jag har tyvärr inte det där drivet som många andra har som sätter sig en vecka tidigare. disciplin är inte min starkaste sida när jag MÅSTE göra grejer.

men det positva med mig är att jag är sjukt STRUKTURERAD. överdriver inte. jag måste ha kontroll och struktur över det mesta, i det här fallet mina anteckningar. jag går igenom anteckningarna, renskriver dem i vanlig skrivbok och där strukturerar jag upp allt, och det är det som tar mest tid. men när jag väl har struktuerarat upp anteckningarna så kan jag också allt. behöver inte repetera spec mycket mer.

min hjärna är fantastikt på det sättet, men tyvärr kass när det gäller att verkligen sätta sig ner och påbörja skiten. jag har nog inte det där som kallas fotominne fullt ut, men jag memorerar alla mina sidor automatiskt i skrivboken dvs hur dom ser ut och vad som står vart, och sen när jag sitter och skriver tentan så drar jag bara fram den sidan och vet ungefär vad som står där. jag skulle nu lätt kunna rabbla upp alla sidor jag har skrivit ner.

jaha. nä nu måste jag nog bajsa! hoppas ni inte blev äcklade! jag brukar alltid läsa bloggar till frukosten, orkar ej TRÅKIGA morgontidningar, och då är det kanske inte så kul att läsa om bajs när man äter.

på tal om morgontidningar, det är så himla PK att som journalist äääälska att läsa morgontidningar, typ jaha du läser inte DN till ostmackan, okej då måste du automatiskt vara en kass journalist. allstå morgontidningar är så sjukt överskattade, för att inte snacka om kultursidorna........döööööööööööööör lite. har läst en kultursida i hela mitt liv och kan väl säga att jag slösade fem minuter som jag kunde ha lagt på vettiga grejer. stör mig så fruktansvärt på journalistnissar (JA DET ÄR MÄN) som anser sig vara lite bättre och lite smartare och lite mer intellektuella när de kan författa en torr bokrecension eller skriva en krönika om strindbergs betydelse inom svensk litteratur. SNARK.

okej på tal om tidningar, i senaste SOLO kan ni läsa en del grejer som jag har skrivit! jag ska ta en bild senare så att ni får se. har inga PDFs än så länge.

men nähe! hejdå!

Kommentarer
Postat av: selmAAH

parachute är såååååååååå ..okej, vi kör mindre fjortis, SÅ BRA! :D så söt. ååh, så fin. ja det är den, FIN :)

2010-04-29 @ 17:29:01
URL: http://selmyc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0