lite mat


jag älskar mat!! jag älskar frukostar när jag hinner ta tiden och njuta av frukosten, typ helger. dagens frukost bestod av laxmacka och havrekuddar med bananaz, russin och fågelfrön. min frukost ser alltid ut så här, jag kan inte ändra mina frukostrutiner. måste alltid ha en macka och så flingor.

men man kan byta pålågg och det finns ju olika flingsorter eller byta vanlig mjölk mot jordgubbsfilmjölk eller yogurt. det finns ju ändå en del att välja på.

men igår gjorde jag en asgod, enkel och snabb middag. jag hatar matlagning som tar tid, då skiter jag hellre i det. vill ha mat NU om jag är hungrig.

till den här färgglada rätten behövs följande:
- köttfärs
- kidneybönor
- sådana stora vita bönor
- kikärtor (alla tre bönsorterna finns i konservburkar)
- sweet&sour sås
- creme fraiche
- vinäger
- tomatpuré
- lite bladsallad
- nachochips

1. använd hur mycket du vill av allt, men ha ungefär lika mycket kött som bönor. stek köttfärsen och krydda med salt och peppar. jag är askass på kryddor, tidigare använde jag bara salt som krydda eller vegeta (allkrydda) haha.
2. lägg i alla tre bönsorterna  och låt dem bli varma
3. lägg i en "sträng" tomatpuré, ca två msk sweet&sour sås och tillräckligt med creme fraiche så att det blir lagom grötigt. häll i lite vinäger också.
4. servera med hackad sallad och nachochips. jag brukar mosa chipsen och sedan strö över och blanda med röran eftersom det blir lite lättare att käka.

skitgott! pruttvarning dock. gå ej på dejt efter den här fina middagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0