glömde presentera er för bongo

säg hej till min lilla mango! det är han till vänster allstå. han till höger är en föräldrarlös bambusstjälk. ni vet en sån man kan köpa på ikea för tio spänn, en sån avlång grön pinne? den pinnen dog iaf och det här var vad som blev över. kunde inte låta den dö.

min lilla mango är faktiskt en riktig mango! jag kallar honom för bongo (engelskt uttal), det kommer ifrån: mango (frukten) -> mongo i precious -> bongo (rimmar på mongo). jag planterade en enorm mangokärna efter att jag hade ätit upp mangon och nu har den slagit ut. tänk vad fantastiskt. jag tar hand om den jättebra. och växer den på så kommer den få en större vas.

säg nu att den är fin och världens gulligaste mango ni har sett!! även fast den är ful.


Kommentarer
Postat av: Kriss

Jag vill äta upp mangon, den är så söt!

2010-04-21 @ 18:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0