znate sta

förra veckan var det balkanfest på söderport här i kalmar. med balkanfest menas typical bosanska fest. fast typical bosanska festa utan typical bosanska festa-people dvs översminkade brudar, tajta korta glitterkjolar a la 2001, taxklackar och seljast narod allmänt. det var en hel del svenskar också, och jag vet att dom förväntade sig något annat än en gammal gubbe på scen spelandes keyboard. man förväntade sig någon typ av "boratmusik" så som en klasskamrat till mig uttryckte det haha, och någon orkester.

men iaf, man kan väl säga så här att när vi kom dit runt halv 11 så var det boratmusik dvs lite mer narodna muzika (=folkmusik) och jag vet inte hur länge den spelades innan vi var där, men det var drag på stället hursomhelst. kort därefter blev det mer zabavna musik och gubben spelade allt från jabuka till dugme till jagode till pusenje och mot slutet blev det någon dzinovic och halid och FAN VAD KUL DET VAR!!!!! asså jag dog typ sju gånger den kvällen. det var så jävla kul och jag var full på livet den kvällen, det var så så nära det jag är uppväxt med. och visst CJ på keyboard eller bijelo dugme är ingen hit, trust me, fattar inte varför folk ska envisas med sina keyboardar, men då var det skitsamma för allt annat var så bra.

och det var kul att träffa gamla gänget på söderport, speciellt renee! pusss renee! och jag var svettig och glad och allt var bara så bra.

iaf, den 21nov är det bosanska festa igen, den här gången på/i norrliden här i kalmar, och då kommer aldino! så om det är några jajacani som läser det här och bor här i närheten så hör av eeeeeeeer!!!! finns det nån liksom?? we can säkert share some skitsnack för alla har legat med alla i jajce. okej det var det.


Kommentarer
Postat av: renee

äntligen kom inlägget jag väntade på, måste ju få en resenscion av dig om kvällen :D! puss på dig meee

2009-10-19 @ 19:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0