välling

okej satt och surfade en stund medan jag käkade min cokolino, välling på svenska.

vill egentligen inte ens likställa det med välling (även om det är det) för att det är ingen äckelvälling som tvååringar spottar ut sig för att de inte vill käka, utan det är en chokladig smörja som smakar asgott i munnen. cokolino är egentligen bara pulver som man rör ner i varm mjölk och det smakar choklad, fast inte lika sockrigt och sött om man säger så. den kom till på den där tiden då man var nog rätt så omedveten om vad man stoppade i sig. men konceptet har hållit i sig och alla barn på balkan älskar cokolino!!  till och med vuxna barn. jag känner många som käkar det fastän dom är över 3 bast liksom. egentligen så smakar det inte något speciellt, jag tror att det är känslan som smakar godare.

minns en gång när min och irmas familj var i kroatien och badade, för länge sedan, vi var 11 kanske. jag och irma pallade ej hänga med päronen och småsyskonen (vi var för coola för det) så vi degade i köket och käkade cokolinopulver med massa strösocker iblandat och bara njöt.vi hade dock ingen mjölk så vi åt råmaterialet så som det var haha. satt med varsin sked i munnen och så fort den ena sa något eller typ andades så råkade man blåsa bort massa dyrbart cokolinopulver från skeden och ba ÅNEJ *slutar andas* *tar en tugga* *vänder bort huvudet från skeden och andas ut*

nu ska jag nog sova på riktigt.

Kommentarer
Postat av: nida

cokolino je zakon hahah vi har alltid ett paket stående i hyllan :D

2009-10-14 @ 12:26:03
URL: http://nidaa.blogg.se/
Postat av: Nicole

jag tror du får ta och pallra dig hit nån helg så att du har nåt å blogga om :P

2009-10-15 @ 21:39:12
URL: http://malta.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0