klädhögar

tog precis hand om en diskhög som hunnit bli tre dagar gammal. det fanns tacorester i dikshon och tre mjölkkartonger stod uppradade på diskbänken. visst är det delad ansvar när man bor tillsammans men så är det också dubbelt så mycket ansvar och grejer att plocka undan, diskhögar att diska, hår att dammsuga, skor att lägga undan och matkassar som behöver inhandlas. sedan jag och iman började bo ihop har det nog hänt högst två-tre gånger att någon av oss gått och handlat ensam, annars går vi alltid tillsammans för det blir för mycket att bära.

och nu ska jag ta dammsugaren och suga upp gojs och dammråttor. i hallen står fyra klädhögar och väntar på att sorteras bort.
1. imans kläder som ska in i lådor
2. imans rena kläder som fortfarande ligger i tvättpåsen på golvet
3. mina sommarkläder som ska plockas bort, kanske överlever de ytterligare en sommar
4. mina klädhög med kläder som ska slängas

kläderna har invaderat lägenheten a meni nema nista mrze neg kad imam klädhögar. :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0