bio och socker

oj klockan är ju halv tre. det gick snabbt. det är så lätt att tappa tiden när man surfar.

nu är den tjugo i. jag är fast i surfandet. nu har jag också sett cassies tittays.

iaf. det har varit en halvlång dag idag. började med att jag vaknade senare än vad jag tänkt, stack till skolan och satt med den sista radiouppgiften. sedan gick jag och assy hemmåt och dröjde för länge utanför. käkade hemma och kände sedan att jag bara inte pallade av att vara hemma så jag föreslog bio, och alla brydarna var med på det. vi stack till maxi, köpte godis och cyklade sedan mot bion.

allstå jag försöker leva lite nyttigare. har inte käkat godis sedan måndagen, annars brukar det bli något sött varje dag. nu i veckan hade jag med mig lunch till skolan två gånger. haha det är stort. hela mitt gäng är stolta över mig hihi. jag har lagat mat varje dag den här veckan och har inte ätit mackor istället för mat. och så länge som jag är mätt så är faktiskt sockersuget oftast borta. men idag skulle vi då på bio och jag köpte mörk choklad. och jag måste säga att mörk choklad är så jävla överskattad!!! jag tror att alla som säger att mörk choklad är såååå gott ljuger. det kan inte finnas någon som på riktigt skulle välja en choklad med 70% kakao istället för en hederlig mjölkchokladmarabou, man väljer den mörka chokladen enbart för att den är "nyttigare". men ärligt vill man vara nyttig så kan man väl lika gärna skippa chokladen helt, likaså cola lighten. det är verkligen inbillning när folk säger att det är gott med skitmörk choklad. det måste det vara. jag vägrar tro nått annat.

jag skulle alla gånger välja ljusare choklad men eftersom jag nu försöker skära ner på sockret så tog jag den här eftersom den ändå innehåller mindre suuuugah. jag äter så jävla mycket sött!!!!!!!!! kan hata mig själv ibland för det. eller inte hata, men jag tycker bara att det är så konstigt för jag äter "nyttigt" i vanliga fall. jag käkar typ aldrig pizza. jag har käkat pizza två gånger sedan jag kom till kalmar. ena gången var när nicole var här och andra gången var när vi kattdjur beställde och käkade hos mig. jag äter typ assällan på donken. inte ens cheesare bara sådär och jag äter inte alls mycket pasta och annat sånt. äter dock asmycket grönsaker och frukter för att jag tycker det är så jävla gott att knapra på en morot!! och jag känner aldrig sug efter pizza eller hamburgare, men cookies däremot, det ska vi inte snacka om. minns en gång när annika sa att man antigen är salt eller sockerberoende. när vi bodde tillsammans kunde hon inte låta bli att talla på chipspåsen hon hade hemma, medan jag kunde låta en chipspåse ligga i två veckor och tvärtom om för mig med kakor.
det är så lustigt det här med salt och socker.

nu kom ju det här inlägget om att handla om mat istället. men iaf. jag orkade sex rutor av mörka chokladen sedan tog det stopp. och vi såg state of play och den var sååå bra. riktigt bra. handlar om journalister som ska lösa ett mordfall. spännande hela vägen ut. titta på den om ni inte har annat för er.

imorgon börjar jag nio. känner mig pigg nu.

Kommentarer
Postat av: P-O

De ska va gött o leva också Magda. :)



Ditt inlägget påminde mig om ett citat från Snatch:

-You take sugar?

-No thank you, Turkish; I'm sweet enough.



:P

2009-05-08 @ 11:57:16
Postat av: Aida

Cola light är för tjockisar !!

2009-05-08 @ 16:45:08
URL: http://copycaat.blogg.se/
Postat av: magzzza

PO: haha det är gött att leva PO men ibland måste man ju begränsa sig lite haha:D



aida: cola är för smalisar så att dom ska bygga upp sig lite.

2009-05-08 @ 22:38:47
URL: http://missmagzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0