liveblögg från eurovison

eftersom jag inte är med kattdjuren och kollar uppe i oxhagen (sitter inoljad och med ansiktsmask) och kollar på eurovision så får jag sitta här med mig själv och datan. får diskutera bidragen med mig själv.
nu börjar vi.

---
ojojo natalia v. lite häftigt att hon är med ju. men jag gillar inte den manliga programledaren. han låter fan lite som borat. en mer förfinad borat.
---
montenegro: hm. känner mig väldigt tveksam till hennes manliga dansare i helvit kostym. är det det här folk kallar för eurodisco? jo men det låter väl ok. men hello snygga ben!! jo den här går vidare.

tjeckien: oh zigenare. verkar lovande. hon tjejen påminner lite om lakas syrra ju!! haha. cute. HAHA det här var ju kul. en zigenare i supermankostym. synd bara att det inte blir lite ösigare i refrängen.

belgien: varför kör alla med utklädnad? här är en elviskopia. malena kommer ju anses som superseriös jämfört med dom här roliga nissarna. jag gillar den här låten, känns inte asfel. lite fräschare än eurodisco om man säger så. låter lite som lou bega. favvo än så länge.

åh hela jag luktar sololja haha. var tvungen att smörja in mig eftersom jag har så sjukt torra ben. borde gå och tvätta av min fejja också.

vitryssland: men konstigt att dom får värsta hejjaropen....not. NÄÄÄ USCH VILKET HÅR *e-type goes avundsjuk*. jaha han var visst inte sångaren. det kom ut en ny nisse med en annan ful frulla *runar sögaard goes avundsjuk nu*. jag gillar inte den men det känns som att den kommer att gå vidare.

schweden: asså låten har inte fastnat ritkigt i mitt hjärta måste jag säga. oj vilken applåd. men sexig kör. öh det låter inte bra när kören hörs mer än vanligt. eh hon var bättre i svenska finalen. mycket bättre. fast hon har dragit ner på sina ansiktsgrimaser och det är ju positivt. jag ryser på benen haha. hon har bra röst. hon förtjänar ju att gå vidare, men känns tveksamt. fast det kommer hon ju göra. bättre än vitryssland iaf. HEJA SVERJE!!

armenien: HAHA Inga och Anush heter dom. ÖH. de har typisk traditionell klädsel och det ser lite galet ut. förlåt. ser inte alls exotiskt ut. gillar inte riktigt det här. men refrängen är väl helt ok. går inte vidare.

reklam. käkar lite.

andorra: jag vet inte ens vart andorra ligger. pinsamt i know. vid spanien? lite dixie chicks-stuk på det här. helt okej låt. kommer nog gå vidare. fast den är för vanlig.

schweiz/sweic/schweich: musiken är bra men hans röst lite halvsugig och så. fast det är nog meningen. den går vidare. den är bra.

turkiet: men åh. äntligen lite ös. synd att hon ser lite aggro ut i fejjan men allt var fint! refrängen var inte så stark, det fattas nått. men öbvrigt. ÅHHH nä men det här gillar jag, lite orientaliska toner. hon var ju söööt ju. skitsnygg bh-överdel också. men varför är det bara en man med dom? kunde dom int eha skuppat hanockså. aha ojjjjjjjjjj OJOJO hahah bra att dom inte fjorde det. men guuuuuuuuud vad sexzigt. den här går definitivt vidare.

israel: ligger bra tanke bakom bidraget med att välja en israelsk brud och en palestinsk (så som jag har fattat det?), men BOJKOTTA israel.

cute greenroompratsnubbe.

bulgarien: hahaha. nejnejenje. superheroesutklädnad på alla.

island: awww hon var ju lite cuteish. lite prinsessa över henne. men jag gillar det här bidraget. jag kommer aldrig lyssna på det igen eftersom det är för tråkigt men det duger nu.

makedonien: eh...haha. deras hår allstå. VARFÖR ska snubbar envisas med sån hårdrocksfrilla?? jag vet inte. låten är väl ok. men jag har knappt lyssnat.

rumänien: gulligt upplägg med älvorna. men hennes engelska är lite sugig. låten är svag. och när hon sjunger "...like to party..." låter det som att hon säger baaty istället för party. går inte vidare. men kul titeeeeeel måste jag ju säga "balkan girls" heter den va?

finlandia: allstå det är så sjukt ute med en fjortislooking-rappare som sjunger med tre brudar. gud så töntigt. man förstår ju varför finland aldrig vinner.

portugal: aww det här var ju också gulligt. lite mika-färger över deras scen. den här måste ju gå vidare haha.

malta: mitt tredje hemland. låter lite nasalt va? gillar att hon har ren och fin engleska jämfört med de andra brudarna vars modersmål inte är engelska. synd att låten är så sjukt tråkig.

bosnien: IHHHHHHHHHHH!!!!!! HEEEEEEEEEJAAAA PÅÅÅÅ! inte redjina utan reGina. okej peeeeeeeppp!!! ryyser. okej han låter lite svagare än vanligt, men inte så. han är pepp. hoppas han inte är hög som han var på dino-konserten. wuuuhuuuuuu. roooodii meee u majsku zoru kuppppaj me u bistroj vodiiiiii. *ignorerar hans frilla* så skumt att höra bosniska på tv!! vi har ju inte parabol hemma så att vi kan kolla på bosniska tvprogram som alla andra bosnier kan här i sverige så jag är lite i extas just nu. WOHOOOO  komigen. alla måste röstaaaa. AHHHH ROOODIII MEEEEEE U MAJSKU ZORU KUPAJ MEEEE U BOSTROJ VODI CUUUVAM JEDAN CVIJET KAD SVI DRUGI ODUUUU CUUUVAM TE DOK SAM ZIIIIIIIIIIV!!!
okej. dom måste gå vidare. den är ju välkomponerad om inget annat.

----
allstå vad fan, varför försvinner alltid numret när bosniens nummer ska visas? lite underliggande hat i ryssland kanske? hihi.
---
sådär nu har man röstat!!! det här är viktigare än EUvalet. skojar. undrar om irma kommer att gå och rösta på sin födelsedag? förresten en hälsning till nichöle i lund, synd att vi inte kollar tillsammans som förra året. och en hälsning till pannkis, jag vet inte vilken av mina kussar du är med men hoppas ni har det myyys och hejar på bosnien.
---
kul att tatu är konsekventa och vägrar byta stil. de ser ju exakt likadana ut. den bruna av dom ser ut som jordan.


Kommentarer
Postat av: Nicole

Finland vann ju me Lordi! :)

2009-05-12 @ 22:11:07
Postat av: Nicole

Maaaaaaaaaaaaaalta, mitt andra hemland! :)

2009-05-12 @ 22:22:58
Postat av: magzzza

hihi!! heja på malta också. heja gorgan. gorg är kanske i publiken?

ja finland vann en gång, och dom gjorde det när dom hittade på nått extremt haha.

2009-05-12 @ 22:28:36
URL: http://missmagzi.blogg.se/
Postat av: Nicole

Gorgan är på Malta å odlar sina LP-skivor under armarna men han kollar säkert på tvn och är stolt över att ön uppmärksammades och gick vidare!

2009-05-12 @ 23:04:35
Postat av: Nicole

Jag tror Frank röstade på Makedonien. Har dom gått vidare eller? I annat fall är nog Frankieboy på Hörk nu och super bort sina sorger.

2009-05-12 @ 23:06:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0