liveblögg från eurovision del2

okej!!! andra omgången av eurovision. spännande! sitter här själv igen och recenserar kvällens bidrag.

kroatien: jag gillar början av den här låten. vacker musik, det enda jag har svårt för är hans röst, det blir lite väl mycket smörigt fast på ett negativt sätt. blir starkare i refrängen med brud-kören i bakgrunden. awww fin klänning tjejen hade. fint upplägg men är inte så mycket min favvo. jag älskaaaaaaade förra årets kroatien-låt haha, den lyssnar jag på fortfarande.

irland: ok what to say? helt okej. men jag fastnar inte. är rätt trött på sån här rock.

lettland: haha lite kul bidrag. undrar om sångaren har på sig skinnleggings från gina. sjunger dom vodkak-kulak? haha. kul. finns chans att det går vidare eftersom det är ett ändå lite annorlunda bidrag där dom blandar allt möjligt. upplevs kanske som spretigt.

serbien: haha allstå det här är en av mina favvobidrag. typisk balkanmusik fast inte på ett turbosätt. lite seg i verserna men bra i refrängen. kul.

polen: jag har skitsvårt för ballader, men den här var okej. slår dock inte islands. hon var cute, liknar hon varga-tjejen som var ihop med han från icareklamen. hennes röst brister ju jättemycket. nä det här var tråkigt.

norge: typ favvotippad. jag hatar överpositiva människor på scen. dom ska inte se fööör glada ut. men jag gillar hans minspel det passar in ibland..och ibland inte, han gapar för mycket. han påminner mig verkligen om någon jag känner. lite för mycket hoppar och skuttar för min del.

oj ruslana har lärt sig lite engelska. dima klipp dig!!

cypern: cute låt. men jag lyssnar aldrig när det är ballader. men den här är bättre än polands iaf.

slovakien: men GUUUUUU är så trött på ballader. mute:ar tvn.

danmark: han låter ju exakt likadan som ronan keating. det här är en typisk låt som kommer spelas på radion och varje gång kommer man undra vem det var som sjöng, dvs den är bra för radio men inte tillräckligt bra för att kommas ihåg.

slovenien: musiken är ju bra, lite bond-aktigt, men hon sjunger ju knappt. går inte vidare.

allstå snart har vi sträckt sönder ryggen om vi ska behöva sträcka oss för varje svensk grej.

ungern: ungerns motsvarighet till bosniens deen. haha han är ju typ aslik i sättet han rör sig på scen.

svenskt igen. nu får vi sträcka på oss.

azerbaijan: typisk arashlåt. asså arash och den där lilla mandolinen hahah. nääää. pinigt. det här är en sån låt som kommer att bli en svensk "sommarplåga". bra låt. går vidare.

grekland: ASSÅ KAN VI SLUTA STRÄCKA PÅ OSS??!!! Sakis är snygg. han är blandning av marc jacobs och dermot mulroney och jag gillarlåten. men jag gillade "shake shake shake" mer. öh grekland tar i lite väl mycket i år med deras scengrejer.

ohoho bosnien blev omnämnt, ja det gillar vi här. muttation säger: WOHOHOHYAYAYYAY

litauen: booooooooooring.

moldavien: jag gillar den här låten. en av mina favvosar.

albanien: cute låt och cute text.

ukraina: det är så mycket av allt men jag gillar den här låten.

nu har dom tappat mig. nu är jag mer inne på att spana bloggar.

nä känner mig inte riktigt engagerad. inte kul om inte bosnien eller sverige tävlar.haha.

Kommentarer
Postat av: bean

jag vill se bilder från kaktusgalan! hihi. Så mycke snack så nu vill jag se å sen såg jag sneakpeak på FB på dig oxå. Såååå snygg! Hur har du kunnat bli så mycket snyggare sen vi sågs sist!!? :) Rött är ju verkligen din färg! Lööööööve å koslick

2009-05-15 @ 11:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0