spinning och sånt

åhhh vad pinknödig jag är nu. har precis haft ett långsamtal med nicole. under den 1,5 timman hann jag rensa bland sminket, sortera upp grejer i nya hyllan, packat upp nya vasen och dekorerat den med platsblommor och målat om min spegel. nu är den röd och inte tråkbeige.

allstå jag vet ärligt talat inte vad jag ska blogga om.

eller jo, nu kom jag på det. jag kan faktiskt blogga om tanten som körde spinning jämte mig. jag hade lite svårt för att avgöra hennes ålder. kanske var hon 45+, kanske inte. man vet aldrig med sånna här tanter dels pga 1) hon var väldigt smal, vilket indikerar på att hon kör en hälsosam stil, MEN smala kvinnor i den åldern har en tendens att se äldre ut än vad dom egentligen är 2) hon var solbränd, också en orsak till att tro att hon är äldre än vad hon egentligen var och 3) jag sneglade på hennes händer och dom varlite halvskyrnkliga och hade sånna bruna fläckar, typ hudförändringar som äldre människor oftats får.

jag tror att feta människor ser yngre ut längre bara för att fettet fyller ut deras rynkor. ha ha. skojig jag kan vara ibland. det vore ju lite naivt av mig att tro det, men det kanske stämmer, jag vet inte? men en sak vet jag och det är att folk som har fetare hy i allmänhet får oftast rynkor senare än andra och deras rynkor inte är lika djupa, för det här fettet smörjer deras fejjor och torkar inte ut som hos torrhyade människor, så därför bildas rynkor svårare. där har ni fethyade människor något att peppa er med varje gång ni drar upp servetten och torkar bort överflödigt fett från pannan.
jag är torrhudad men så tänker jag också använda botox i framtiden!!

anywhooo. den här tanten då. hon var...hon var en sån som alla kvinnor i spinningsalen tittade på, i synnerhet en som satt snett bakom mig, fan vad hon stirrade på henne. jag lovar, det var bara för att hon var så "gammal" och fit medan hon själv var en sån typisk rundare morsa som släpade sig till spinningpasset bara för att komma undan kidsen typ. inget fel med det dock, klart man ska komma undan mansgrisen till make och upproriska tonåringar! ville bara påpeka det.
men jag har ändå en känsla av att tonårsmorsan lever ett lyckligare liv än den här korthåriga blonderade tunna tanten som verkar kryare än vad jag någonsin kommer att vara.

nähe. nu ska jag gå och tömma blåsan och förlösa min tampis.

Kommentarer
Postat av: amila

schnygging, jag hittade bilden på oss :) Eller ja, min pojkvän hittade den :) vi är heta, men mest du! :)

2009-03-14 @ 15:44:51
URL: http://alima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0