gårdagens hatlista

[det här skulle ha publicerats igår natt haha]


det borde vara straff på att sitta i sin ensamhet, äta plommon och lyssna på fleetwood mac och typ DEPPA. hela dagen har jag varit duktig och så, eller åtminstone de timmar jag har varit vaken, och jag gick på spinning och slet som en häst på cykeln. min mutta har blivit skitålig och sadeln skaver inte lika mycket som förr. innan spinnigen var det i förövrigt ett skivstångspass där man tränade med...skivstång. okej för att jag är sådär lagom svag, men där på träningen med alla kärringar och göbbar runt omkring mig slog det mig att jag verkligen är svag-svag. jag klarar typ ha sammanlagt 8 kg på skivstången och tanterna klarar 10 kg. jag var helt slut, fast dom har kanske gått på det här passet innan. vilket leder mig in på nummer ett på dagens hatlista.

1. jag hatar alltid det allra första passet oavsett vad jag tränar. jag känner mig skitförvirrad, vet inte vad jag ska ta/göra/gå och det blir inte bättre med alla människor som ser sådär äckligt stolta ut över att de vet EXAKT hur många vikter de pallar/hur hög sadeln ska vara/hur man ställer in något annat relaterat till gympasaken man håller på med/etc. de har en ful tendens till att vara färdiga först och sedan stirrar de ut alla andra som uppenbarligen inte verkar ha koll på läget än.

och det värsta är typ att jag "skäms" för det känns som att ALLA ser att man är lost. förlåt jag är typ tydligen fortfarande fast i högstadietänkandet. allstå jag fattar inte det. JAG FATTAR INTE ATT JAG SKÄMS!! gud *bitchslapar mig själv hårt*. jag måste sluta. det sägs att man slutar skämmas för allt när man får barn, alla mammor säger det iaf. vet inte om det är så positivt det heller iofs. för att återgå till ämnet, de allra flesta gånger hittar jag lösningen själv men oftast så frågar jag faktiskt folk om jag inte fattar. därav nummer 2 på listan

2. folk som är överdrivet p-e-d-a-g-o-g-i-s-k-a. typ bara för att man frågar var klämman till stången är (eller vad som helst annat superenkelt bara att man själv inte vet det) så behöver man inte överdramatisera hela grejen och *plockar fram klämman ur en box* och är supertydlig och hög på rösten när man *räcker över klämman och förklarar exakt det som gjordes*. allstå åhhh. seriöst, oftast är man både rätt klar i huvudet och hör bra, men tja, man ser kanske både trög och döv ut.

fyfan nu är jag så trött, vet inte om jag orkar ta mig igenom min hatlista. men min hjärna ger inte med sig. ah fyfan. jag kom hem efter spinningen iaf. och så råkade det komma någon låt på datan medan jag röjde undan och jag ba *BUHUUUUUU*. plötsligt var allt superlessamt i några minuter. ne, pa stvarno ovo nije normalno, jel tako? eh evo sada ett bra exempel på mediaplayern, indexi, plima, i ne mogu da slusam haha, zato sto je ledsen. omg. jag dör på riktigt.

men iaf

3. varför har alla hängivna idrottstjejer så jävla taskig klädsmak??? *undrar på riktigt* de har kroppen men de har faaeenn inte smaken. varenda en klär sig sjukt fult eller hur BASIC som helst och har aldrig accessoarer, ba  örhängen, va e det för nått? eller så har de helt acceptabla accessoarer, för de har sett att klassens alla tjejer har smala armband och så köper de likadana på H&M för 29.90. jag dör. och för att inte snacka om håret, antigen har de hockeyfrilla anno 2002 eller astaskiga (men som de själv anser "asfräna") hårfärger med mörkt underhår och röda slingor på toppen av huvudet likt spyor som kommit från ett sjukt djur. finns inte en enda kändissportbrud eller okänd med klädsmak.

ah jag har träningsverk i stjärten.

4. efter lite bölande hit och dit ringde jag mamma och typ pratade och då var jag asglad. allstå jag tror jag saknar min familj. tanken var att de skulle komma hit på lördag. eller tanken var väl inte det från början, för saken är den att pappa tillsammans med bosniska klubben i kycklingryd skulle på fotbollsturnering i emmaboda och det ligger typ nära. så första ideen var att jag skulle till emmaboda bara för att träffa pappa men så kom jag på att han istället kunde dra ner mamma och brorsan också så kunde de hänga hos mig och sedan kunde han komma efter att matcherna var avslutade. men så snackade vi idag då och då var det tydligen så att det var värsta grejen, det började tidigt och slutade sent och det blev krångligt med skjutsen och blabla. så jag får ingen familjeberöring i helgen. SNYFT. allstå jag behöver luta mig mot någon av mina päron just nu och nu har jag ingen. ingennnnnn. yooooouu are notttt aloooneee i am heeereee forrr youuu. ja iaf, funderar allvarligt på att åka till emmaboda även om namnet skrämmer mig, får kycklingrydvibbar och dom är ju inte så...positiva. men det är kanske värt bara för att få en pappakram. jag är en very much daddys girl och ingen man är bättre än min pappa!! så att ni vet.

okej nu känns det lite bättre. eller nääääää inte än. kommer nog gråta mig till sömns ikväll. smrccccccc.
ska käka ett plommon nu och sedan blire sängen.


Kommentarer
Postat av: Idahoe

Fniss. Känns som jag kunde skrivit det här inlägget, tycker typ samma sak, exakt! Jag ska inte heller på föreläsningen idag...varför ska man bli sjuk nu liksom?!!? Satsar på att vara kry på fredag....håller du tummarna?

Pössss <3

2009-03-11 @ 11:31:31
URL: http://idarebecca.devote.se
Postat av: Aidiii

Oh hunny du får alltid luta dig mot min axel (tills vidare)å du har rätt hon kärringen som leder det där passet , joj naljutila me när hon klappade mig så där "gulligt" på ryggen ...

2009-03-11 @ 12:02:42
URL: http://copycaat.blogg.se/
Postat av: Krisss

Ååh gumman, vi va i alla fall två som grät oss till sömns igår. Åk till Emmaboda du! Jag betalar! :) Suuuga-mama!!

2009-03-11 @ 12:17:38
URL: http://[email protected]
Postat av: magza

ÄLSKLINGAR!!

2009-03-11 @ 13:15:11
URL: http://missmagzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0