jobb och förkylning

jag mår kasst. al eto, jag måste nog ändå ta i trä eftersom jag inte har varit förkyld en enda gång i år. det är fantastiskt för att vara jag eftersom jag är den i min familj som är känd för att vara förkyld länge och därefter hosta i en månad utöver förkylningsperioden. fixade iordning min citron-ingefära-te och har druckit en liter. tar en ibumetin innan jag däckar för imorgon måste jag vara pigg och redo.

för typ två veckor sedan sökte jag jobb. ena jobbet var på ölands djurpark och det andra var på ett café/restaurang som ligger här i kalmar. och jag vet hur kass jag är på sånt här, jobb har aldrig varit så motiverande för mig speciellt inte eftersom jag inte vill slösa mitt sommarlov på att jobba men jag tänkte att jag skickar in ansökningarna så har jag gjort det iaf. den jag skickade till café var så jävla fiiiiiint och jag var så stolt över mig haha. två dagar senare hör dom av sig och vill att jag ska komma på möte. förra veckan var jag allstå på möte och jag antar att jag har fått jobbet eftersom jag ska testa på att jobba imorgon för första gången. jag vill inte skriva ut namnet (med risk för googling) men dom som bor i kalmar kan nog säkert klura ut var jag ska jobba.

här har ni ett rebus: ett väderstreck + port

ägarna har varit så trevliga och härliga att prata med så jag tvivlar inte på att jag kommer att hare najs. jag är aspepp inför jobbet och även om jag aldrig har jobbat inom den här branschen så vet jag att jag kommer att fixa det. lite funny att jag fick det på min födelsedag också hihi.

men iaf, nu vet jag inte hur mitt schema kommer att se ut men jag kommer förmodligen inte att åka till bosnien i sommar. känns pizzigt men jag kommer hitta på lite annat grejs i sommar förhoppningsvis. men hoppas iaf jag får jobba i två månader, imorgon får jag planera ut mitt schema så får jag fixa det.

men IAF slutsatsen är att jag är riktigt bäst. haha skicka in ansökningrna så sent och dessutom få napp på en av två jobb haha. ahhhhhh *tusen klappar på axeln*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0