böcker

det är ju typiskt det här. nu är jag pigg, vid halv åtta var jag cptrött i hövve och ben. när jag reste mig för att hämta cookiesen så spände det i vaderna så jag gick stel som en pinne efter min efterätt och softade i soffan och sitter kvar här igen. blev assugen på att beställa böcker, det finns så mycket jag vill läsa!! åh, längtar efter semestern för då har jag sparat mig till nya marian keys boken och då ska den avnjutas. hatar bara att söla ner böcker och det kommer man ju göra med största sannolikhet, typ olja in den när man oljar in sig själv ba eh jahaaapp.... böcker ska tas om hand på ett fint sätt. och dammas helst en gång i veckan. har ni inte läst något av marian keys så föreslår jag att ni gör det. det är ungefär som att kolla på en väldigt kul serie med inslag av både seriositet (är det ett ord?) och humor och jag garvar högt! assåååååååååå jag älskar alla hennes böcker, jag lovar ni kommer inte ångra er när ni väl börjat läsa. jag glömmer bort världen runtomkring mig när jag gör det,så tjaa...DET SKA BLI SÅ KUL ATT BESTÄLLA BÖCKER!! iaf, är det någon som kan rekomendera någon annan bok att läsa? jag läser allt förutom sf och fantasi och krigsromaner och sånt bajs. deckare, rysare, allt allt annat går bara bra.

en annan genre jag småhatar är faktiskt sådana "självupplevda" böcker, tänk "den vita massajen"-typen: en bra historia som skulle kunna bli ännu bättre men som blir sååååå kass på grund av att alla inte ska ge sig på att skriva för alla kan inte skriva. hur snyftig och "bra" magdalena graafs historia är så skulle jag aldrig läsa boken just på grund av att språket är sjukt fattigt. likaså carolina gynning och alla dom här andra brudarna (typ nicole richie, blondinbella (även om den inte har kommit ut än, men komigen hur bra kan det bli? ärligt.)). jag läste traci lords (porrskådisen ni vet) självbiografi (även om hon inte vill kalla det för sb) och jag var tvungen att tvinga mig sjäv att läsa ut den. först tänkte jag äh men det blir säkert bättre runt 30e sidan, sen äh det blir säkert bättre mot mitten, sen så var det bara plågeri, men jag läste ut den och kan väl säga att nivån på språket är i ungefär med en gymnasieelevs vars favvoämne är gympa och inte svenskaC. den enda boken som jag kan rekomendera i den här genren är boken "såld" (zana muhsen), rätt gammal, men handlar om en familj som kommer ifrån någon av arabländerna, pappan i familjen åker tillbaka till hemlandet på semester med sina tre döttrar, och där säljer han dom. boken handlar i princip om mammans kamp om få tillbaka sina döttrar. den här berättelsen kommer inte ens i närheten av "inte utan min dotter" (vilken jag hatar) utan är på en helt annan nivå där fokus inte ligger på "vår-och-deras-kultur" utan mer på en mammas desperation och kärlek till sina döttrar. vilken mamma som helst kan "förlora" sina döttrar oavsett vilken kultur man är uppväxt/lever i och därför blir den på något sätt mer trovärdig än ex inte utan min dotter där de svartmålar alla som typ inte är amerikaner. hata sånt. boken såld finns i tre delar har jag för mig och jag kan säga att jag BÖLADE mig rakt igenom sidorna. allså LÄS säger jag bara.

okej nu blev det här om böcker men jag älskar böcker så skitsamma. tänkte egentligen säga att jag verkligen trivs på mitt jobb och det känns som att jag har jobbat där i en månad och inte fyra dagar eftersom jag har lärt mig nästan allt. jag är rätt snabb på att fixa och samla mig inför grejer så det känns bra och jag är ztolt. igår förresten, så kom allan svensson in och köpte fralla och kaffe. han ville ha en extra ostskiva på frallan=dryyyygt, men jag fixade det åt honom. jepp det var det. imorgon är det dags att gå upp igen vid sex. pusshej.

Kommentarer
Postat av: A

who the f... is alla svensson? =P



det var väl tur att han inte ville ha en dubbelmacka då? =) =),

2009-06-26 @ 09:54:33
Postat av: dino

"The Road" av Cormac McCarthy. Den är briljant!! Läs den på engelska :) "Vindens skugga" av Carlos Ruiz Zafón för vackert språk och sehr schpennande och underhållande historia. Jag kan rekkka många fler men nu ska vi inte va tjatiga här! :)

2009-06-26 @ 10:57:56
URL: http://dinodino.blogg.se/
Postat av: Emina

Zahiren av Paulo Coelho rikigt bra, Tusen strålande solar av Hosseini Khaled de två bästa böckerna som finns=)

2009-06-26 @ 18:50:17
Postat av: magzaa

a: haha allan svensson, du vet han som spelar pappan i svensson svensson, http://www.varnamo.se/images/18.17aece810185b6f0047fff186/Allan_Svensson.jpg



dino: ahh tack för lite tips! den där the road, jag tror att det har varit med i oprahs bookclub för jag känner igen den jättemycket, jag ska snoka upp den tror jag. den andra boken har jag inte hört talas om, men jag googlade den nu haha. jag älskar verkligen böcker och läser det mesta men det är fasen assvårt att hitta en bok man verkligen fastnar för.



emina: jag har läst alkemisten av coelho och jag förstår inte varför folk älskar den? eller jag förstår att man kan älska den, men så bra var den inte, förmodligen hajpades den sönder och därför hade man lite väl höga förväntningar på den. han skriver fint och poetiskt men jag fastnade inte helt om jag ska vara ärlig. tycker inte om när böcker ska "spela svåra" dvs ha en massa konstiga omskrivningar där en mening kan ha tusen olika betydelser. men den boken du snackar om, har läst en beskrivning, och den verkar lite bättre verkar det som. ska smygläsa i affären liteförst innan jag beställer den. jag är mer sugen på tusen strålande solar, jag har läst flyga drake, såg filmen först dock haha (också av k hosseini) och den är såååå bra, så jaaa den här låter bra. tack för tipsen:)

2009-06-29 @ 12:23:20
URL: http://missmagzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0