tant

idag är jag så jävla trött. kommer ej riktigt ihåg hur och när jag somnade igår, vaknade vid fem och var vrålsvettig och törstig, vaknade ej bakis och halv sju var jag på plats på jobbet för att servera hotellgästerna frulle. som tur var var det inte så jättemånga idag så det blev inte för mycket springande, dock blev det stressigt vid lunch eftersom jag upptäckte att jag var den enda som skulle jobba lunchen, fick panikringa till S som kom rätt snabbt och sedan var det bara att köra på; ta lunchbeställningar, stå i kassan, plocka tallrikar, bära ut mat, ta emot hotellgäster, i princip samtidigt. rörigt men fun, jag gillar när det händer grejer. det gäller att vara skärpt när man håller på med pengar, som idag. en aslång kö av folk som skulle beställa lunch och en äldre kvinna står framför mig för att betala, hon betalar och jag ger henne växel, mitt i det hela upptäcker jag att jag inte har några enkronor kvar vilket hon typ märker så hon säger men du kan få lite enkronor av mig. på disken lägger hon fram fem enkronor och en femma, jag tar enkronorna men säger att jag inte behöver femman så jag skjuter över den till henne över disken och ger henne en ny femma av dom enkronorna hon gav mig. så säger hon a men du jag ska ju ha en tia tillbaka, jag ba nä du gav ju mig en femma, hon ba nej jag gav dig tio kronor i enkronor, och nu vet jag ju att jag har rätt så jag ba nej du fick den tillbaka, så börjar kvinnan småtjafsa med mig och kön blir bara längre, så säger hennes vännina (äntligen liksom) att hon gav mig bara femenkronor och och hon ba lite småirriterat ba, men jag ska ha min växel tillbaka i alla fall, jag ba men du fick ju det, 21 kronor, innan vi började växla. hon typ tror inte på mig utan har nån dryg attityd så hennes vännina ba ja du fick det innan, det är rätt nu. suuuuuuuuck. jag gillar inte när folk fördummar mig speciellt inte när dom inte har anledning att göra det och när jag har rätt. sjukt glömsk och tjurig tant. men ja det är sånt man får stå ut med, finns ju värre än så.

jag har märkt att jag börjar bli arbetsskadad. nyss när jag var på maxi så gick jag förbi en kvinna som såg lite fundersam ut och jag var nära på att fråga henne om hon behövde hjälp med något haha, på riktigt! sen kom jag på att jag inte jobbade på maxi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0