hmh, alkohol, ögonbryn

haha har suttit och lyssnat på hari mata hari lite nu vilken påminner mig väldigt mycket om konserten som var i malmö med dzinovic för några år sedan.

jagär trött och jag orkar inget. det är nu jag bör gå och lägga mig men jag kom nu också att tänka på min familj som är i bosnien och jag får ett längtansug i magen när jag tänker på sommaren i bosnien. det är verkligen speciellt, fast det mesta är speciellt när man är ett bra gäng som hänger. fast det var nog mer spännande när man var liten, på den tiden när man som femtonåring hängde på krogar och cafeer. vilken svenneunge som helst i den åldern hade flippat över att hänga på ställen där det serveras alkohol och kunna köpa öl över disken utan att behöva visa leg eller ens liksom bli nekad köp pga sin ålder. alla kan köpa vad dom vill och när dom vill. på sätt och vis är det rätt skönt eftersom man då inte förskönar och gör alkohol förbjudet och spännande vilket leder till att kids inte ser något speciellt coolt i alkohol eftersom det är så lätttillgängligt. här är det ju värsta smyggrejen och köpa ut och hela kitet, asså palla. alla fattar ändå att alla super, fattar inte varför man ska hålla på och ha systembolag och ålder på sånna här grejer. känns väldigt tveksamt att ungdomar skulle supa mindre bara för att de får köpa ut. de som söp innan kommer supa lika mycket medan de som inte super kommer förmodligen inte börja heller, det är väldigt individuellt och de flesta är väl starka nog att gå sin egen väg.

ja ja iaf. har fan lite ont i huvvet. borde nog sova. men jag måste fixa mina ögonbryn, hinner aldrig det på morgonen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0