ze jöbb

det blev ingen dag på stan. blev kvar här i soffan. de senaste dagarna har jag jobbat 9-10 timmar varje dag men man märker inte av att man är trött förrän man kommer hem och byter om till mjkiskläder. igår däckade jag vid tio på kvällen!! tidigaste ever i mitt liv tror jag. på söndagar serveras det brunchbuffe och det var så sjukt mycket folk. dessutom var kocken J ensam eftersom den andra duden var sjuk så jag fick hoppa in som extrakock! haha.
det var rätt spontant egentligen, började med att jag hackade grönsaker under stresspress för att sedan stå vid typ spisen, om det nu kallas spis, men en "restaurangspis", och steka potatis. det var så jävla stressigt under tre timmar, det går typ inte att förklara hur mycket man springer runt för att alla ska bli nöjda. därefter däckade alla och maten tog slut innan ens den riktiga brunchtiden var över. jag och A plockade på oss resterna från buffén och sedan satt hela gänget utanför på baksidan och bara degade i typ säkert tjugo minuter.

det är en mysig stämning bland personalen och alla måste liksom anstränga sig för att det ska bli bra och eftersom vi rör oss på en så liten yta (köket, disken, kassan, baren) så måste man ha sjyst kontakt med alla. alla är i olika åldrar men vi är ett större gäng som är åldern 20-25, sedan finns det ett fåtal som är över och under. hela tiden har jag gått och trott typ att jag kommer tröttna, eller nästan varit rädd för att jag ska tröttna eftersom möjligheten att hoppa av jobbet inte är så stor, speciellt inte nu när jag själv (tills med städerskan) har hand om frukosten, sjyst att ba komma och säga att man är less och vill ha sommarlov istället. men jag har inte tröttnat!! jobbet är mer varierande än vad man skulle kunna tro. det är alltid nya fejjor man stöter på och folk undrar alltid en massa saker, en simpel sak som att bara visa gästerna till deras hotellrum skänker mig fan glädje, när man ser att folk blir glada och när man kan göra dom glada, hela jag blir så pepp av glada människor. jag låter kanske lite väl klyschig och så, men det är så jag känner.

och det finns människor som får en på ett kefft humör men dom utgör kanske 5% av alla de man möter. det sköna med jobbet är också att man inte behöver tänka, typ som om jag skulle suttit i skolan, utan man bara gör saker per automatik (haha kul ord). samtidigt så måste man tänka och kunna bolla mellan sju olika grejer hela tiden, vara assnabb och kunna hoppa in på alla möjliga uppgifter. ena stunden vid spisen, andra hällandes upp öl i baren (hataaaaar att göra det dock), sysslandes med lite bokföringsgrejer eller ute och plockar tallrikar. tiden går så snabbt och snart har jag jobbat här i en månad. gud haha. okej sorry för dessa långa redogörelser om mitt jobb för tillfället men det är det enda jag sysslar med just nu och jag vill komma ihåg det här när jag sedan blir gammal därför skriver jag ner det mesta.

nähe NU ska jag gå och ta en gympaskogspromenad.

Kommentarer
Postat av: selmAAH

its ahkey, skriv du bara. i totally feel you.

och jag har själv varit i den branschen så jag fattar att du trivs men att du samtidigt stör dig på så mycket haha, laktosintolerantna, to je opasan narod HAHA.



guuuuuten nacht, ranim i ja så gotta sleep. tako da znas, i ako je ljeto, odmor itd, im here :D HAHA mobbad

2009-07-13 @ 22:03:57
URL: http://selmyc.blogg.se/
Postat av: magzzara

haha tack, känns bättre nu. ja man stör sig asmycket på folk som kräver mycket och massa.ibland har man fetinglust att säga åt folk att sluta vara så jobbiga.



jobbbaaaa, vi kommer vara lite rikare än alla andra som inte jobbar iaf :D

2009-07-14 @ 11:08:25
URL: http://missmagzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0