well hello luuvah

jag älskar när carrie säger det. hon säger det på ett så smaskigt sätt.
varför har vi inte fått göra en analys av sex & the city filmen? det är nog den enda filmen som har engagerat mig det här året och ändå glömde jag bort att skriva till den i min årets-lista. very tråkigt eftersom det även var årets bästa film tycker jag i alla fall.

och som vanligt så finns det folk (oftast killar) som utbrister typ "ah men det är ju en tjejfilm", för det första; ja det är en tjejfilm, seriens målgrupp har alltid varit kvinnor även om män naturligtvis också kollar och för det andra; jaha vaddå då om det är en tjejfilm? är den automatiskt sämre för det eller vad är grejen? är den inte lika "välgjord" bara för att det är en brudfilm, eller är handlingen sämre eller varför reagerar vissa snubbar med så ful överlägsenhet och viftar bort satc-filmen som faktiskt är både välgjord och asbra. och nu är det typ även asbrudigt av mig att försvara den filmen, men det gör jag SÅ GÄRNA eftersom jag hellre ser en riktig brudfilm än en film där folk skjuter sönder varandras huvuden varannan minut.

satc har varit en så fiiiiin period av mitt liv *geekish*.

mina päron kom tillbaka från bosnien igår. de hade tydligen med sig lite stuff som mormor prackat på dom. jag kommer iaf ha uvin chaj i mitt skåp snart och även lite läsning, ni vet azra och gloria. haha älskaaa. det är så sommar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0