gud vad dåligt det är med bloggande

så fort man missar några dagar så är det lätt att man slappar till sig och skippar ännu en dag. gårdagen var en heldag med kattdjuren, vi gick på stan och sedan fastnade vi alla hos aida och kollade på lets dance. som vanligt så snackade vi om allt möjligt, men en av de mest vettiga inläggen var nog om mens och sånt. jag undrade något om hönor och ägg, typ om man låter äggen vara så utvecklas det till kycklingar, men krissan förklarade hur det gick till även om jag fortfarande inte rikigt har greppat det, men så sa krissan något väldigt klokt, hon sa tänk vad bra det hade varit om vi tjejer också bara hade ruvat ett ägg i månaden och sluppit mensen. allstå fattar ni hur genialt det vore om det hade varit så? för vi tjejer har ju ägglossning och i samband med mensen "skjuter" man bort ägget som inte har blivit befruktat, varför inte istället då bara "ruva" på ett ägg i tre veckor och sedan när det är dags så känner man det, sätter sig på toastolen och krystar ut ett mindre ägg, som ett kokt ägg fast utan skal, och man slipper mensen. alltså sjukt smart!! allt hade varit så mycket smidigare ju.

nu ska jag hämta min tvätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0