lista 2008

gjorde du något som du aldrig gjort förut?
jag försöker tänka, men nej, det mesta har jag nog gjort.

höll du några av dina nyårslöften och har du några nya?
haha allstå nej, jag hade inga nyårslöften, jag är tyvärr väldigt svårföränderlig och kan inte ändra mig över en natt liksom. jag tror att om man vill förändra något jättemycket så kan man göra det när som helst.

dog någon som stod dig nära?
nej, tack och lov.

blev någon/några av dina vänner föräldrar?
nope

vilka länder besökte du?
samma gamla vanliga liksom, bosnien och kroatien.

är det något du saknade som du vill ha nästa år?
rutiner. jag var slapp hela vårterminen och då saknade jag rutinerna som jag fick tillbaka till hösten. sen inte att jag saknade men klart det hade varit skojigare att ha lite mer cash så hade man kunnat resa lite. så gärna cash det här året!

vilket datum kommer du alltid minnas, och varför?
hm är kass på datum, jag är mer bra på att minnas händelser.

vad var din största framgång?
min största framgång är att jag har förblivit den jag är, att jag inte bryr mig vad folk tycker och tänker om mig, att jag lever mitt liv precis så som jag vill leva det. det är inga "fysiska" framgångar precis, typ vunnit på lotto eller nått sånt haha, men jag är väldigt nöjd med det mesta jag gör HAHA. på ritkigt!!

största misslyckandet?
allstå det här är jag lite kass på, allstå att anse mig själv som misslyckad, men det närmaste misslyckande jag kan komma är väl att jag var så jävla slapp under hela vårterminen. jag kunde ha jobbat i ett halvår men sket i det. men tja, nu gör det liksom inte så mycket, jag går inte och grämer mig precis.

har du varit sjuk eller skadat dig?
räknas förkyldningar och urinvägsinfektioner?

bästa köpet?
ALLA. jag är så jävla bra på att shoppa.

vad spenderade du mest pengar på?
hyror. och mat och kläder.

gjorde någonting dig riktigt glad?
det här är också en sådan lullig fråga, hur ska man kunna komma på en grej när det finns tusen saker som har gjort mig asglad. men det var skoj att komma tillbaka till sverige och träffa både familj och vänner, åka till bosnien, FLYTTA till kalmar, fyfan vad skönt att slippa chickentown, fester och kompisar gör mig allmänt glad liksom.

vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2008?
ah DEFINITIVT disturbia (rihanna), just dance (lady gaga), dabogda (dino merlin), 100 puta (zdravko colic), gas gas (severina), womanizer (brittan), ett par arablåtar som påminner mig om våren med nicole, och massa andra faktiskt som jag inte kommer på nu, men dom där var så att jag verkligen förknippar med vissa händelser liksom.

var du gladare eller ledsnare under året jämfört med tidigare år?
alltså det kan upplevas som lite drygt och irri att jag skriver att jag är så happy all the time, men ja, jag tycker att alla mina levandsår har varit jäkligt fina och det här året har varit askul.

vad önskar du att du gjort mer?
tränat mer (snarare tränat alls), varit bättre på att ringa folk, skaffat jobb, varit lite mer kärleksfull

vad önskar du att du gjort mindre?
slappat och sovit faktiskt även om det skänker mig alltför mycket glädje att göra det.

blev du kär?
nej, allstå jag är jävligt svår på det här allstå, hoppas att det inte blir en tredje gången gillt nästa år jag skriver den här listan.

favoritprogram på TV?
greys, project runway, nip/tuck, dexter (ny på listan)

vilken var årets upplevelse?
OMG hatar den här frågan. det mesta. fast kanske sådär "höjdarupplevelse" var dino merlins konsert i sarajevo i somras. det var bigt och man kände sig tiny.

hatar du någon nu som du inte hatade förra året?
nä jag tror inte det.

bästa boken du läste?
bitterfittan och anybody out there (*marian keys 4evah*)

vilken var din största musikaliska upplevelse?
öh. okej eftersom jag inte är det minsta musikalisk så får jag säga merlin igen.

något du önskade dig och fick?
nä, jag har nog det mesta. men jag önskade mig cash och fick väl sammanlagt tiotusen spänn från maltastipendiet som blev över sedan de delat ut pengar till de här årets studenter eller något sådant. haha men på riktigt, allstå kan ni fatta att jag inte gjorde något under ett halvår men ändå gled runt och levde väl?

något du önskade dig men inte fick?
mer pengar haha, nä men kanske en data, men det kommer jag väl få nu, och så har jag önskat mig ett körkort men jag har bara mig själv att skylla haha.

årets bästa film?
*funderat en lång stund* jag vet inte

vad gjorde du på din födelsedag och hur många år fyllde du?
jag fyllde 22 och firade hemma med familjen. asmysigt. vädret var najs så vi satt ute och grillade och när det blev kallare så käkade vi tårta inomhus och allt var pepp eftersom det var sommar.

finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
njä. nej. jag har levt det som jag ville ha det.

hur skulle du beskriva din klädstil?
massor med strumbyxor, skjortor, leggings, klänningar, bikini!!

vilken kändis var du mest sugen på?
snubbe: julian mcmahon brud: nicole richie

vilken politisk debatt engagerade dig mest?
det här med RS i bosnien, israel-palestina och IPRED.

vem saknade du?
jag saknade malta väldigt mycket på våren och bosnien på hösten

de bästa nya människorna du träffade?
alla mina fina kattdjur och så några i tvåan

en värdefull läxa du lärt dig i år?
att aldrig tvivla på mig själv, ibland så bara gör man det men så slår jag undan tankarna med ett "Vad fan har jag att tvivla eller tveka på, jag är fan BÄST", kan låta drygt men vem ska annars tänka det om mig om inte jag? sen har jag inte gjort några huuuuge mistakes som jag bör ha lärt mig av.

något du fruktar inför nästa år?
körkort och sommarjobb men det tar jag hand om senare hehe, och att det händer något hemsk med dom jag tycker om.
Ditt mål för 2009?

klara av mitt första år på utbildningen, jag vill skriva ta körkortet men äh det är inget megamål som driver mig precis så jag skiter i det, och så förbli pepp på livet.

och nu är deno lite grinig, han vill sova men jag tyckte ju det här var kul. den skiljer sig inte så mycket från förra årets har jag nu märkt haha. lite tråkigt.

update: hahah jag läste igenom den gamla listan nu, har inte gjort det innan, men så visade det sig att jag hade läst samma bok i år som förra året HAHAH, jag var verkligen övertygad om att jag hade läst den i år. så går det när en bok verkligen fastnar. jaja. *funny bara för mig*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0