hej hej kom nästan precis från stan

men om vi tar det från början. känner här lite att jag bloggar så sällan så då kan jag lika gärna föra dagboksanteckningar här i bloggen. i skolan, idag, hade vi delexamination. vi redovisade våra 1min-filmer. det var skojigt och E och L hade gjort ett fint jobb med klippningen. mycket bra flickor. vår lilla dildofilm var kul, eller de flesta skrattade så jag utgår ifrån att den ändå var kul. nu på tisdag börjar vi med inspelningen till vår 5minutare.

efter skolan möttes kattdjuren upp och vi gick på stan. jag gick in i videobutiken (den enda i kalmar?) för att fråga om inspelningslov. en scen ur filmen kommer att utspelas i videobutiken så det gällde att fixa det. det var inga problem och han som jobbade var urgullig!! skojade sådär (om jag nu ska vara lite generell) som svenska videobutiksjobbare inte riktigt gör, en mer försiktig approach är deras grej liksom, medan den här snubben skojade på och larvade sig typ. men iaf jag skulle ta hans namn och nummer och jag ba vad heter du, han ba *sträcker sig efter mobilen* jag ba nä men säg, jag är van vid att själv behöva bokstavera mitt efternamn så det är lungan, han ba vad heter du och jag svarade och han ba a du är bosnier? ja hurra, skönt att någon vet när de hör på namnet och så säger han a men ditt efternamn är ju inte så svårt och jag ba nej inte egentligen och så hette han också något asenkelt (glömt nu haha). jag fattar inte varför svenskar ska komplicera till allas namn så sjukt mycket.

senast ex när jag var och undersökte mig så sa jag vad jag hette i efternamn till receptionisten och hon ba a men det är kanske bäst om du fyller i formuläret själv *besvärat skratt*. men ärligt HUR svårt kan det vara med mitt efternamn?? det är ju sjukt enkelt, uttalas exakt som det stavas och inga krumelurer förutom ett CH (som i carapa haha) i slutet. fattar verkligen inte varför folk ska hålla på och krångla till det. okej om jag heter Phuc men uttalar det Foo och kommer från vietnam men nu gör jag inte det!!! *trött bosnier*. 

ja iaf, och nu sitter jag här och borde egentligen gå till maxi fastän jag sa att jag inte skulle det, men så kom jag på att jag måste köpa tvål och toapapper. vet inte om jag ska palla liksom. tur att jag inte är bajsnödig iaf.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaah så skön.."tur att jag inte är bajsnödig"..din blogg äger!! YOU GO GIRL..vet exakt hur det känns det där med stavningar..händer mig varje ggr, och folk tror jag kommer från polen..ahahha en trött bosnier här med...

2009-02-06 @ 21:20:37
Postat av: magza

awww tack!! hahaha, polen...den var ny :D

2009-02-06 @ 23:58:55
URL: http://missmagzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0