det här börjar nästan bli roligt

jag har ännu inte dammsugit. i ca en vecka har jag gått och sagt att jag ska dammsuga vilket även kriss påpekade idag. nähe men om man kanske ska ta och dammsuga, eller åtminstone städa  upp lite?

vi var som sagt på ikea idag. vi gick dit och tog sedan bussen tillbaka. vägen dit var helt okej. jag och idahoe premiäranvände solglasögonen för i år. jag börjar ju bli så gammal att jag får rynkor runt ögonen så jag ville inte påskynda processen, det var väl ungefär min ursäkt. aida och kriss gnällde lite om att vi gick för snabbt men de var annars inga major issues vi stötte på. vi tog en vagn på ikea och cruisade runt med den bland hyllor och sängar. gud så mycket prylar det säljs, man blir typ galen halvvägs. vilket vi också blev så vi var tvungna att käka. det kvittar var vi är för vi är alltid de mest högljudda. ingen tysthet här inte.

jag roffade åt mig en del grejer, men det var vissa som jag inte pallade bära. bland annat ett skåp, men jag ska nog se till att få hem den snart. måste nog börja använda mig av min kvinnliga list. det brukar ju lösa sig då haha.
sedan skulle vi som sagt ta bussen hem. vi stod och väntade i 25 min innan den kom. vi frös nästan ihjäl. en av dagens höjdpunkter var iaf när vi stod i självbetjäntningen och skulle pejja för våra grejer. då hade ida gått fram till kriss och aida och undrat ifall de hade pejjat för ikeapåsen, och båda hade gjort det (jag också), men ida sa stolt att hon inte hade gjort det. halvvägs till bussen går idas påse sönder och aida ba a det var för att du inte betalade för den. HAHA, allstå jag dog av skratt. garvet måste ha hörts in till stan liksom.

en annan höjdpunkt var när jag hittade en papperskorg. jag har hittils haft bara påsar och nån konstig plastgrej som papperskorg men nu så ÄNTLIGEN, efter ett halvår. hipp hipp hora.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0