sommaren på den tiden då man var 15

det slog mig idag att jag verkligen inte har haft någon sommar alls. jag har bara jobbat, jag har inte ens hunnit njuta av någon ledighet och den här sommaren kommer gå obemärkt förbi eftersom allt har gått för snabbt och allt har bara flutit samman och känns bara som en enda aslång vecka. två månader har gått sedan vi slutade skolan liksom. jag önskar att jag hade njutit mer av sommaren förra året speciellt eftersom jag tillbringade den i bosnien. sommrar för mig är verkligen bosnien, precis som det för de flesta svenskar är att åka till sommarstugan vid sjön eller öland eller skärgården eller vad som helst annat typiskt somrigt.

och nu är det september snart och jag får fan lite panik allstå. jag har fan inte haft sommarlov!!!! det här är som sagt tredje sommaren i hela mitt liv som jag jobbar. tredje!! och jag är 23 år ung. andra kids tvingades plocka jordgubbar vid 14års ålder, medan jag gled runt i inlines och levde på halva mitt barnbidrag i den åldern. insåg verkligen inte charmen med att tjäna lite extra cash bara för att gå upp halv sex på morgonen för att dela ut reklam, tyckte enbart att det verkade asjobbigt och inget vägde ju upp de härliga sovmorgnarna man fick ta efter att ha suttit uppe halva natten på msn. jag var cpberoende av internet i den åldern, kunde sitta uppe till halv fem på natten och chatta för glatta livet på msn och mirc eller vänta på att låtar skulle laddas ner från napster. spelade även sims (ettan på den tiden) och age och empires. det var när jag gick i sexan som jag på lektionerna satt och diskuterade taktik, fusk och annat gojs som rörde AOE med stefan och daniel hahah. cpppppppp. längtade efter att skolan skulle sluta och fantiserade om hur egypterna skulle krossa grekerna. och cleopatrafiguren var alltid min queen som styrde hela samhället. awww saknar fan AOEtiden asmycket nu! sedan kom age of mythologies och så var jag lika hooked eftersom det var en uppgradering från aoe2 och husen var mycket snyggare, häftigare figurer och prästerna kunde fan heal:a allt. sims2 kom sedan i samband med gymnasiet har jag för mig och därefter glömde jag bort allt vad AOE var och spelade på bara där. men iaf, detta var min fritid och sommarjobb......NEJ tack. sommarlov=dataspelande, inlines, sola vid apoteket, hyra filmer med tjejkompisar, hänga på skolgården med gänget och alllt liksom.

man missar ju så mycket när man jobbar under sommarlovet, speciellt som barn. mina päron var verklgen aspeppande, typ magda du behöver inte jobb, behöver du pengar så är det bara att säga till, ut med dig och lek istället. och visst jag kan förstå att barn i viss mån ska lära sig att jobba och tjäna sina egna cash men KOMIGEN låt kids vara kids, jobba kommer dem ändå göra senare, varför inte bara låta dom vara över sommarlovet.

allt var så jävla mycket lättare när man var ung, fasen vilka fina sommarlov man hade. tillbringade först drygt en månad i sverige med kompisarna, sedan mot juli började gänget bli mindre och mindre eftersom alla åkte till sina hemländer och så tillbringade man juli i bosnien och därefter kom alla tillbaka i augusti, solbrända, nykära och glada och allt var peeeeeeeeppp.

jahapp och nu sitter man här gammal och grå haha. neärå.

Kommentarer
Postat av: En snorig Kriss

alltså... snart kommer det väl fram att du spelar WoW också..

2009-08-04 @ 09:38:04
URL: http://kristinsklaver.blogspot.com
Postat av: magzzzara

haha wow och cs spelade jag aldrig. det var inte riktigt my cup of tea, för mycket fantasy och våld.

2009-08-04 @ 14:26:15
URL: http://missmagzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0