vad kom först, hönan eller ägget?

jag vaknade precis efter en nap och hade världens roligaste dröm. okej inte världens, men dagens roligaste dröm kanske. jag drömde att jag hade kommit hem till kalmar, öppnat mitt kylskåp och upptäckt att ett ägg som jag inte hann käka upp innan jag åkte hem till chickentown (passande) hade förvandlats till en liten kyckling. jag blev asrädd och slängde ifrån mig kartongen in i diskhon och så sprattlade en liten kyckling upp ur skalet. och jag ba *oförstående* hur kunde den förvandlas till en kyckling?? så bestämde jag mig för att ändå ta hand om den, kunde inte direkt slakta den. sedan kom pappa in och sa magda nu ska vi grilla!! HIHI. så nu ska jag grilla alldeles strax.

deno höll på med att hjälpa mamma med att bära massa grejer och han var lite besvärad över att jag inte gjorde något så han ba magda vad hjälper du till med egentligen? jag ba jag bidrar med ett glatt humör, det borde väl räcka? men han verkade inte så nöjd med det svaret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0