mamamamama

usch jag känner mig så skör.
egentligen tycker jag inte om ordet skör. det ligger på min hatordlista. jag kan inte associera det till något annat än en gammal kvinnas händer när hon håller i en tekopp och ska precis till att föra koppen mot munnen och händerna darrar till. av skörhet liksom. eller så tänker jag på trassliga pubbeungar vars handledar är fulla med skärsår. det är skörhet för mig.
jag hatar när man (well, oftast män) benämner kvinnor som sköra, som att dom är okapabla till att utföra grejer pga av sin skörhet (=svaghet), eller kan gå sönder om man skriker på dom, eller är "små, nätta och sköra". finner liksom ingen logik i att man ska använda det ordet om kvinnor, det är ju asnedsättande. ja ja.

men iaf. jag känner mig så sköööör idag. eller snarare mensig kanske. jag har ont i magen, kissar typ en liter i timman och har riktiga mensben som gör ont, typ växtvärksont. och jag pluggar och, njä jag tycker inte synd om mig själv, men det är nu det skulle behövas en mamma som kan krama om en och säga -plugga på du så ordnar jag en mäck åt dig samtidigt som hon pussar en på huvudet och bara bububbuu *bebisläten*.

awwwwwwww maaaamaaa gdje siii??? pozelio se tvoj magdic tebe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0