hårfärg

okej jag kom på en annan historia nu. detta utspelade sig för något år sedan, typ fyra för att vara exakt, på min lilla toa i vårt hus hemma i kycklingtown. jag färgade håret och kletade med penseln vid pannan, så gjorde jag en hastig rörelse och fick värsta feta färgklicken i pannan, lite fläckar här och var på väggen och dessutom en liten klick i ögat typ, allstå en megaliten droppe, men ni kan kanske tänka er vilken panikattack jag fick. ba ÅHNEJ  nu blir jag BLIND. hur många gånger hade man inte skummat igenom varningtexterna där det står att man ska undvika att få färgen i ögonen. typ hundra gånger (jag började färga håret väldigt tidigt).

helvete då också. förbannade halva världen och min jävligt ostadiga hand. hade en gbglass-plastburk vid sidan om som jag fyllde med vatten och försökte hälla i ögat för att skölja bort färgklicken. hällde och försökte precisera mig på ögat men fick över hela fejjan, toagolvet etc. det var länge sedan jag var så rädd som då. hatade mig själv och min ytlighet och fattade inte att jag utsatte mig för detta och det här var straffet. jag sköljde i säkert en kvart och när jag var färdig tyckte jag mig se sämre på ena ögat, nu är det kört tänkte jag.
men här sitter jag nu och ser alldeles perfekt.

Kommentarer
Postat av: sanja

gud detta hände mig igår.. Jag färgade håret fick en liiiiten hårslinga rakt intraslad mellan ögonfransarna så hårfärgen nuddade till ögonvitan.Dock vågade jag itne skölja så som du utan droppade i vatten i ögot sen hackade lök så jag grät för att resna ögat haha. nu har jag världens panik om att jag kanske fått nått fel på ögat då de e lätt iriterat och ömt. hur kändes det för dig 24h efter att de hade hänt? ögat e inte rött eller något bara ömt och känns irriterat.. uff.



hade kanske nått bra råd? =P

2009-05-07 @ 16:55:35
URL: http://thefeelgoodinc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0