turkosa is the thäääääääng

hej. jag är trött för det mesta. det händer mycket grejer och det enda jag gör när jag kommer hem är att jag däckar. har ingen ork eller kraft till att göra något förutom att stirra eller att sova. trevligt, det är så här mitt liv kommer att se ut de kommande tre åren. undrar hur det blir när man får familj och barn, allstå jag kommer vara en sån som kommer att anställa städerskor och eventuella nannys när det behövs. räknar verkligen inte med att jag kommer att ha en snubbe som ser jämlikheten i hemmet som en självklarhet. måste tyvärr sänka min ribba om det ska gå att ens haffa nån snubbe. på tal om snubbar, det här skulle absolut inte ledas in på snubbar, men nu när vi redan är inne på det så kan jag säga att det är fina mörkingar här i den här staden. mycket fina invandrare som man kan spana på. jag tror dock att det bara är nicole som förstår sig på det på samma sätt som jag gör.

anyways. planerade inte att blogga men nu när jag redan är på g så kan jag väl kort dra lite historier. i fredags var vi på sittning, där temat var turkosa. alla var turkost klädda (iom att instutionens färg är turkos) och vi var många från klassen. skulle fan kunna babbla på en evighet om klassen men eeeeeeeh känner nog verkligen att jag måste låta mig själv bilda en mer djup bild av dom alla innan jag kan börja mig på att döma gänget.

sittningen gick bra, alla var skitfulla, jag var dönykter på två cidrar, sedan drog vi på mellanfest. vi trängdes ca hundra pers i en liten etta hos en tvåa (haha fyndig jag var nu), han bor i för övrigt huset jämte mig, jag bor SUPERcentralt, har en minut att cykla till kåren och övriga stan, men hundra minuter att gå till skolan. mellanfesten var kul, lite väl trång men mycket trevligt med aida, edina och maria och resten av människorna man lärde känna. efter någon timma där drog vi till kåren, asbra musik, bara rnb, och en av djsarna var bosnier. intressant? inte helt kanske, men ni vet väl att nyhetsvärdet påverkas av geografiskt och kulturellt avstånd = bosnien, bosnier, sverige, musik = väldigt nära kulturellt samt geografiskt. anywaaaaaaaaayyyyyyzzzzzz *dör av trötthet* så festade vi där typ hela natten kändes det som, men det var bara till två. det hände massa kul grejer, jag lärde känna en del tvåor som är intressanta, vi var nästan bara med tvåor den kvällen, jag och aida dvs, :S

det hände även en lite kul grej, en snubbe gick fram till mig för att han kände igen mig från värnamo. skulle vilja, men känns fel att outa vissa personer i bloggen, men så här kan jag säga; snubben är ett s.k ex till en av mina classmates på MP. han inledde snacket med att säga att han trodde att jag var social,tyken och kaxig (hur det nu går ihop) då när vi gick gymnasiet men att han nu hade en heeeeelt annan uppfattning eftersom jag var supertrevlig och blabla. mycket smickrande, den andra delen av snacket iaf. jag har alltid sett mig själv som halvmesig, ödmjuk och social, dock eh STARK (palla skit av andra), så blir jag nästan lite stolt när han uppfattar mig så. det är jufan superpositivt, hellre att han uppfattade mig som den tykna bruden än den mesiga flickan liksom. vi förde lite djupt skitsnack den kvällen och det var det.

idag träffade jag honom när jag var på maxi. mycket trevlig kille, jag är också lite förvånad över att han var så trevlig som han var.

sellade hem den kvällen tillsammans med tjejerna.

allstå jag funderar på hur mycket jag ska skriva egentligen? jag vill avslöja allt men det känns lite fel, men så att ni vet jag har ett lite mer "djupare" liv än så här haha *DET var djupt skitsnack*

nu ska jag sova. hejdå.

en del av klassen, samling utanför kårhuset

jag och aida

the sittning

mellanfesten hos björn. dinchi, jag och aJda, som man uttalar det så fint på svenska

väldigt moget att peka finger

the parthhyyy

hahha finn ett fel.


våra parthyoutfits


Kommentarer
Postat av: Selma

alltså THANK GOD för ett inlägg! :P

2008-09-09 @ 00:30:48
URL: http://selmyc.blogg.se/
Postat av: magziigazigaah

haha, trevligt att någon längtar. du är unik tror jag :)

2008-09-09 @ 00:45:04
URL: http://missmagzi.blogg.se/
Postat av: Amanda

wey vad snygga ni är! och du MÅSTE avslöja vem den där pojkvännen var!! blir skitnyfiken!

2008-09-09 @ 01:11:28
URL: http://mandz.blogg.se/
Postat av: Selma

du 'tror' jag är unik? well..nu känner sig någon väldigt speciell..not. haha skojar :D

ja men va fan, sta cu drugo citati kad ne pallam sa aftonbladet och andra skriver i sina bloggar två gånger om året typ, pääälla.

hörru, najsiga outfits va :D

2008-09-09 @ 01:13:07
URL: http://selmyc.blogg.se/
Postat av: beka

Halloj! Ser att du har partat ihjäl dig nästan:P Kul o se att du har haft det bra här i Kalmar. Själv har jag inte festat alls mkt, är ju ingen ingångselev på det sättet som du...har ju redan pluggat i tre år...fast på annan högskola. hehe. AJa, vad ska man göra..vi får ta o festa istället. Ta hand om dej. Hoppas lägenheten blir fin snart (det blir den säkert:D)Det var bra att du klagade på Kalmarhem. Jag har hört massa konstiga saker om deras besiktningar....hmm...weird. Kram

2008-09-09 @ 20:21:28
Postat av: magziigazigaah

mands: haha jaaa och du komer bli förvånad. men jag tar det över msn.



selma: haha dobra si :)



beka: allstå jag har verkligen inte partat ihjäl mig, snarare legat på "kärringsidan" och gnällt över all alkoholkonsumtion. jag har också pluggat innan i typ nått sånt, 2,5 år så jag känner mig gammal jämfört med alla "riktiga" nollor. men du, allstå jag messade dig nån gång förra veckan men fick inget svar, så jag funderade på om jag hade kanske fel nummer, men ta du mitt nr 0737897983 och messa så ses vi nån gång? kramar

2008-09-09 @ 20:40:48
URL: http://missmagzi.blogg.se/
Postat av: A

Bravo Magda, samo napisi svoj broj da ga svako ima nece te nikako zvati ocajni psihopati...

2008-09-10 @ 15:12:36
Postat av: beka

Ok magz, du kan ta bort numret nu om du vill..haha...jag messar dej. Kram

2008-09-10 @ 20:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0