så gick det med det

gud vad pepp jag är nu. vädret är helt sjukt underbart, lite att ta i, men har man levt med regn och tråkighet i en månad nu så är man NÖJD.

jag har precis blivit färdig med en krönika till skoltidningen (låter väldigt seriöst, är mycket mindre seriöst än vad det låter) och det var så jäkla svårt att skriva den, har haft lite brist på ämnen att snacka om, har inte orkat blogga för att vissa saker har rubbat lite andra saker och det har lett till att jag har tänkt på mycket. men PEPP nu. anywho, jag gjorde så att jag tog ett gammalt blogginlägg och gjorde en remake på den, känns surt men hey det är ändå jag som har skrivit den så det känns som att det kvittar. det jobbiga var att korta ner allt, jag kan inte skriva kortfattat, 2tusen tecken är INGET, det är typ en tredjedel av en a4sida. asjobbigt. men skitsamma. varken min första eller sista krönika jag skrev.

det har varit rätt mycket grejer i skolan, men ändå inte, dagarna är rätt långa och sen plugg hemma. jag sover middag varje dag, känner mig som morfar och skalman.

men nu till det viktiga. idag hade jag möte med Per, han som är ansvarig för studentlägenhterna här i Kalmar. han kom vid 11 och så satt vi en stund hos mig och pratade, jag sa exakt vad jag tyckte och lindade in orden lite finare men sa i princip att deras besiktning sög och att de inte gör sitt jobb som dom ska. jag hade ju även tagit bilder och han förvånades faktiskt lite över att det kunde gå igenom besktningen, men duh. och så använde han sig av ett argument som jag hatar "a men du vet studenter, dom flyttar ofta, dom blabla", ja men inte ALLA studenter. jag bajsar inte ner min vägg och jag lever inte med spindlar i vanliga fall så jag tillhör inte den skaran TYVÄRR. bara för att man är student så ska man acceptera vad som helst? dont think so faktiskt. han skulle kolla upp saken och komma tillbaka om en timma, och för någon timma sen var han här igen och brände över bilderna på skiva.

så till det viktiga nu. han ringde upp mig nästan nyss efter att dom hade diskuterat lite och gissa vad?? HIHI, min oktoberhyra kommer att kosta mig bara 1800 som kompensation för skiten. WOOOOOOOOOOOOHOOOO. shoooooppping. allstå fatta vad pepp. jag hade inte förväntat mig cash, ville egentligen bara att han skulle ge mig rätt i frågan och inget mer för jag hade svalnat rejält när det gällde det här. men nu så FAN VAD BÄST JAG ÄR. älskar att jag är så övertygande och jobbig när det verkligen krävs *eeeego i knoooooooooooow and dont caaaaaare*


Kommentarer
Postat av: Selma

ne fan du gjorde rätt, man ska ta tag i såna grejer det är viktigt ju, du bor där duuuh. go girl! :D

2008-09-19 @ 15:04:50
URL: http://selmyc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0