presidenter och afghaner

godmorghon, lite fantastiskt att jag lyckades gå upp vid elva trots att jag la mig vid halv fem i morse.

aaaah jag är så hungrig, orkar inte ens skriva, men ett par tankar som slog mig så här tidigt:
- alla modebloggsbrudar (i synnerhet frida fahrman) som går runt i shorts och tshirtar, min spontana tanke var "befinner vi oss verkligen i samma land?". här är det kallt, men dom trippar runt kjolar och sandaler.

- en annan tanke var att fasen vad skönt att bo själv. ok, man har ingen som kramar en, ingen färdig frukost, inget är fixat liksom, MEN man slipper alla röster, man äter exakt vad man själv vill äta och man får vara superego. mitt ego var sjukt stort det här halvåret jag bodde hemma, jag var odräglig och allamänt jobbig *magda goes fjortis*, därför är det skönt att bara vara sjääälv. love it.

- en tredje tanke var att det var depp väder ute, regning och molnigt, MEN här kan man åtminstone bara ta en promenad NERE PÅ STAN något som var och är omöjligt i kycklingryd. mycket trevligt. fast shoppingen suger här, FAST new yorker öppnar snart (det känns som att jag har motargument till varenda sak jag själv påstår).

- och så ett tips: har ni skoskav eller skor som kanske skaver efter en viss tid, skit i plåster och testa istället att tejpa med sånt gult tejp (den där sorten som gjord av "papper" och är lätt att dra av), mycket bättre än plåster och håller hela kvällen och det bästa är att man inte får några gnälliga fötter.

nu ska jag äta.

okej en sista grej, 60 minutes på tv nu och en av programledarna intervjuar barack obama och hans vicepresidentkandidat..... *googlar namnet* joe biden. hela intervjun är boooooooring och rövslickeri på högnivå, alla är megatrevliga och skrattar lite lätt åt allt.

nej, det här är sista grejen, nu är det ett inslag om afghanistan och bombningarna som har varit där. det slog mig typ hur vackra människor afghaner är, dom har en mattare olivfärg i fejjan, mörkt/brunt hår och oftast ljusa ögon, nu var det iofs bara snubbar som var i inslaget och en pojke som pratade och han var så fin, vacker liksom. det är sånna ungar jag vill ha. väldigt vackert folk. dit ska jag åka nån gång i framtiden då läget är liiiiite mer stabilt och skaffa mig en donator.

mat. NU!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0