mitt första pirr i magen

på tal om att snoka upp människor på facebook, minns ni den gamla goda tiden då man surfade på slött modemuppkoppling och  då google inte ens var speciellt känt? det var på den tidensom jag lekte snokare. jag var kanske 14-15 bast och superbeslutsam när det gällde att hitta en gammal barndomskompis till mig. han hette Jasmin och jag var kär i honom när jag var yngre. vi lärde känna varandra genom våra mammor som umgicks, vi var även bland de första balkaninvandrarna i kycklingryd så då var det rätt naturligt för oss att umgås. jasmin var tre år äldre än mig och var då allstå 11 bast och jag 7 när jag började falla för honom. det pirrade i magen varje gång vi umgicks. i och med att han var lite äldre så tog han lite ansvar för mig, jag vet inte om känslorna var ömsesidiga, varför skulle han liksom vilja umgås med småglin?? *rationalistisk sjuåring*

men han umgicks med mig när han hade tid. i skolan delade han sina mackor med mig och följde mig hem när jag gick själv. awwwwww. jag vet inte vad hans kompisar tyckte om att han umgicks med en minderårig (ja jag fattar, båda är minderåriga, men det kändes rätt att säga det) brud som var såååå obviously in löööve, men han var sjyst mot mig, retade mig aldrig och sånt som kanske är vanligt att snubbar gör när dom känner sig hotade av brudar.

så en gång när han, hans mamma och lillebror hälsade på oss, så hettade det till lite. gud låter nästan snuskigt, men vi var BARN, remember. vi lekte en massa, abslout inte mamma-pappa-barn utan allmänt bus, jagade varandra och sånt. så plötsligt mitt i allt spring så hamnade vi i köket och han greppade mig lite gulligt om axlarna och tryckte mig milt mot väggen och skulle precis PUSSA mig när mamma kom in i köket och skulle fixa kaffet (2a påfyllningen). suuuuuuck, hon förstörde vårt moment där, jag var beredd på lite action och så kommer hon in och sabbar läget!! *frustrerad flicka 7*. både han och jag blev blyga, han backade och jag stod som ett besviket får och tittade ner i golvet.

det dröjde inte länge förrän dom flyttade till stockholm och efter det kunde inte jag komma över honom (haha på riktigt!!). jag saknade honom som fasen och hade nu inte heller någon att spana på i skolan = booooring att gå till skolan. flera år senare (pubbeåldern) kom jag att tänka på honom och påbörjade faktiskt mitt detektivarbete. det var som sagt svårt som fan att hitta någon på nätet på den tiden. jag surfade runt som en idiot på lunarstorm och skunk och sökte där *obsessed*. hittade jag någon jasmin som verkade stämma överrens med honom så mejlade jag och undrade om det var han. efter många jasmin:ar svarade en tillbaka och sa att han hade bott i kycklingryd. jag var helt chockad, helt ofattbart att jag hade hittat honom liksom. efter lite mejlande addade vi varandra på msn och chattade faktiskt. men jag var besviken, han hade ändrats jättemycket (duuuh), inte konstigt kanske, men han berättade grejer och levde allmänt skumt liv liksom. han var inte kall mot mig, men han tyckte nog att jag var lite störd i huvudet, det tyckte faktiskt jag också så det var befogat. kort efter det tog jag bort honom från msn.

så nu så eeh...när jag kom att tänka på honom igen så var jag tvungen att kolla upp honom igen. haha. det finns bara en träff på google som stämmer överrens med honom. han driver ett bolag, men han finns inte på facebook, men jag vet var han bor och hans telefonnummer *magda goes kitty*. ok, jag ska lägga av nu, är inte ens intresserad längre, men lite kul ändå.  

tack och lov så är jag förbi obsessed-perioden, ibland blev det lite väl mycket haha.

Kommentarer
Postat av: nerko

magda ko je taj jasmin?

2008-09-25 @ 00:22:13
Postat av: magziigazigaah

haha jedan, ne znas ga 100%, ne stanuje u sthlmu vec u nekoj håli u blizini haha

2008-09-25 @ 00:28:33
URL: http://missmagzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0