homosexuella och alla ni andra

det luktar lite bränt här, datan frigör lite väl mycket energi i mitt knä. jag är oinspirerad till bloggen, kan bero på att jag börjat skriva ner viktigare saker ner i en dagbok. ibland är det lite paranoiakänsla över bloggen allstå *vilsen flicka*.

men en sak som jag har gått och stört mig på är den här homo-/gayparaden i sarajevo-debatten som har spårat ut totalt på en blogg. alla dessa haters med sina haterkommentarer baserade på propaganda som finns i diverse religiösa skrifter och böcker, och som även kommer ifrån renodlade homofober. jag har vänner och bekanta som är homosexuella, så ni vet var jag står i frågan. jag ser inte något som helst fel i att älska någon av samma kön, det kvittar väl vem man älskar bara man älskar någon (och nej, snälla skippa att blanda in pedofili och andra dåliga argument in i det här nu).

jag blir fan rädd på riktigt när jag läser all skit ni skriver, hur mycket ni hatar och hur ni anser att det är en sjukdom. borde inte vi som invandrare/bosnier/muslimer vara snäppet ovanför alla andra eftersom vi faktiskt vet hur det är att vara den utsatta gruppen? vi vet hur det är att vara invandrare, kanske har vi eller våra föräldrar blivit diskriminerade pga det. vi vet hur det är att vara bosnier som fördrevs från sitt land på grund av att vi var muslimer. vi vet hur träffade vi blir när någon kritiserar islam och hur vi försvarar islam och muslimer i vartenda jävla sammanhang? BORDE INTE VI VETA HUR DET ÄR??  har vi glömt bort hur det är att vara hatad, utanför och diskriminerad på grund av dom vi är?? HAR VI INTE LÄRT OSS ETT JÄVLA SKIT? borde inte VI ha lite mer förståelse för utsatta grupper? men neeeej, trots allt som har hänt så hoppar ni ÄNDÅ på en grupp som kämpar för sina rättigheter och för sin kärlek. hur jävla korkade är ni? lever ni i en jävla kartong så att ni inte vet hur verkligheten DÄR UTE fungerar?

vad lär ni er ute i moskeerna egentligen? är det hodja som lär ut er att det är rätt att kalla det för en sjukdom? är dom verkligen så pass otoleranta?  det här gäller i för övrigt alla religioner som anser att homosexualitet är en sjukdom, inte bara islam, så alla ni andra religiösa nissar där ute kan också ta åt er. släpp bibeln/koranen/toran och ta upp en tidning, surfa runt på wiki eller vadsomhelst annat och läs på om omvärlden. finns det verkligen inte värre saker där ute i världen som är mer upprörande än två snubbar som gillar att ta varandra i rumpan?

gud säger blablabla. gud säger inget, gud är den som dömer, inte ni gullpuckon där ute. jag är så jävla glad över att det finns vettiga bosnier i bosnien som har en mer liberal syn på det här hela, i ett land som dessutom ligger ca 15 år back i utvecklingen jämfört med alla andra länder i europa, jämfört med alla er här i sverige.

herregud, började rätt lugnt men känner att jag lackar totalt nu på grund av människor som har en så sjuuuukt begränsad syn på det mesta.
shit, min farmor som är nästan 70bast (gotta love farmor) har en mer tolerant syn på homosexualitet än dagens "kloka och öppensinnade" ungdomar...

förresten, alla DUBBELMORALISKA människor som raggar bloggbesök via kommentarer som ex "vad fin tröja du har köpt", har ni möjligtvis tänkt på att de flesta av dom människorna ni lämnat kommentar hos förmodligen har, eller känner någon, vars kompis/syster/kusin är homosexuell? jag undrar om ni verkligen har så pass mycket  mod för att uttrycka era hatiska åsikter där ni säger att homosexualitet är en sjukdom, att det är onormalt och att det är äckligt, till SAMMA personer som har vänner som är lesbiska eller bögar? jag tror fan inte att ni har det. för ni är så jävla svaga, det går att tjafsa runt på en blogg där alla haters samlas och delar ruttna åsikter för att minuten senare skriva "fan vad fin du är på kortet gumman".

ma muka mi je vise od vas. det är ni som är äckliga som inte inser att människor är människor oavsett läggning, ras och allt det andra.

men tänk på det nästa gång ni beslutar er för att ragga besök. sram vas i stid bilo.


Kommentarer
Postat av: amela.

GO MAGDA!!!

En av dom bästa inläggen jag läääst!

(OCH NEJ NE RAGGAM BLOGGBESÖK) hahah!

PUSSS!!!

2008-09-23 @ 01:46:14
URL: http://ameela.blogg.se/
Postat av: nicole

Ah veckans aggroinlägg. Känns bra va?

2008-09-23 @ 09:23:20
URL: http://malta.webblogg.se/
Postat av: Enna

HEJJA magz

2008-09-23 @ 15:50:08
URL: http://ludaa.blogg.se/
Postat av: amila

You tell em' !! :)

2008-09-23 @ 16:24:00
URL: http://merdzanicmerdzanic.blogg.se/
Postat av: Amila

PS. ne blogg raggam ni ja majke mi :D

2008-09-23 @ 16:24:46
URL: http://merdzanicmerdzanic.blogg.se/
Postat av: magziigazigaah

tack brudar!! nu tar vi dom allihoppa :D eeehhh. haha.



nicole: ja, jag kände att jag var tvungen att få ut det haha

2008-09-23 @ 16:45:51
URL: http://missmagzi.blogg.se/
Postat av: Amra

Alltså magda fan vad klockrent inlägg, no more words needed förutom HAJFAJV! :D Är glad att det faktiskt finns så kloka människor som dig!! PUSS och KÄRLEK!!

2008-09-23 @ 16:56:44
Postat av: nerko

jag håller inte med haha

2008-09-23 @ 17:40:23
Postat av: A

Magda sad stvarno seres. Prvo govoris kako ne treba druge ljude omlazavati a onda ti radis isto. Zasto spominjes hodje i islam i sve to? Sta ti znas sta hodza uci i sta Kuran kaze? Malo previse citas aftonbladet i ostale kvazi novine (koje tako rado preporucujes) koje samo vrijede za guzicu obrisati u svojim tumacenjima ozbiljnijih stvari.



Religija promotira mir, ljubaznost i toleranciju a ti je sad spominjes u tom kontekstu mrznje i vrijedjas ljude koji su vjernici. Nemas nikakvo pravo da svrstavas licne stavove anonimnih pojedinaca na internetu u citavu religiju koliko god oni nju spominjali, jer su to njihovi LICNI stavovi. Samo zato sto ti nisi vjernik ne daje tebi nikakvo pravo da govoris kako je Bog ovakav ili onakav jer na taj nacin ti vrijedjas ljude koji u tog Boga vjeruju zar ne vidis to? U mojim ocima ti tvoji komentari su makar onoliko ignorantni koliko su i ti drugi koje spominjes na tom blogu. Na kraju krajeva, odi nekad u dzamiju pa vidi sama sta hodza uci. Vjerovatno ces se iznenaditi.



I stvarno nisam ocekivao od tebe takav napad na religiju, pogotovo zbog toga sto hoces da promotiras toleranciju a u toj toleranciji napadas religiju. To se zove DUBBELMORAL.

2008-09-23 @ 19:48:05
Postat av: magziigazigaah

amra: dina ord värmer verkligen, verkligen, tack för dom!



A: ajdine, sad stvarno ti seres i znas dobro zbog cega. sta "sta ja znam sta kuran kaze"? det är väl allmänt känt att alla religioner är emot homosexualitet, eller har jag missat en viktig del av religionsundervisningen? ah, just det fan, det var inte religionsundervisningen jag missade, jag läste ju det på aftonbladet -snilleblixt-.



och nej, jag vet inte vad hodja snackar om i moskeen, och för att vara ärlig så bryr jag mig inte mycket heller (detta vet du sedan innan). dock vet jag att det mesta som sägs i moskeen/kyrkan/synagogan/etc är ALLMÄNT vett, bland annat att man ska respektera människor oavsett för vilka dom är och oavsett vad dom gör, detta vet jag sedan innan och behöver inte någon hodja som talar om detta för mig, jag lärde mig detta i hemmet och har tack och lov haft med mig detta hela mitt liv, mycket tack vare mina föräldrar som lärde mig att skilja på rätt och fel. vill jag lära mig något eller bli upplyst vänder jag mig till andra personer eller böcker/tidningar (dock inte alltid aftonbladet).



det är väl lite fel när alla religioner stenhårt promotar snällhet men i slutändan säger älska alla, men hata vissa? lite motsägesfullt kanske när så många människor sprider hat i Allahs namn i diverse kommentarer, och även jag tycker att det är fel. läs kommentarerna så kanske du förstår vad jag menar.



syftet med inlägget var inte att blanda in religionen för mycket (och det tycker jag inte att jag har gjort), men jag har rätt att kritisera vad jag än vill här i världen, vem kan förbjuda mig att göra det? sen om någon tog illa upp, så jebiga, kan inte ursäkta det jag tycker och tänker. men jag tycker att alla har rätt till att tro på vad och vem dom än vill, JAG väljer dock att förhålla mig kritiskt till alla religioner.



syftet med det här inlägget var egentligen att påvisa likheter mellan utsatta grupper. och som jag skrev i inlägget, jag tycker bara att det är jävligt lustigt att vi som eventuellet har blivit diskriminerade både som invandrare och muslimer (vissa forftarande diskriminerande), inte har den minsta lilla förståelse för andra utsatta grupper trots det dom flesta har varit med om. jag kan inte låta bli att dra paralleller mellan grupperna, men kanske har jag fel, trodde att människor, med fungerande hjärnceller och klappande hjärta, faktiskt kunde känna igen sig i känslan att vara utanför. det var hela syftet med mitt inlägg.



att du tycker att jag är dubbelmoralisk, det kan jag hålla med om, för det är jag, ibland är det lite svårt att hålla sig till en sida och bara propagera för den. men i det här fallet vet jag vad jag tycker och sen om du tycker att det är dubbelmoral så varsågod. tankarna och orden är fria tack och lov.



och en sista sak ajdine, om man inte kritiskt kan se på det som är ens eget, då är det nog dags att skaffa sig en fet dos med självdistans till både sig själv, livet och religionen.

2008-09-23 @ 21:29:48
URL: http://missmagzi.blogg.se/
Postat av: nicole

hahah så typiskt A å köra VÄRSTA feta kommentaren. Heja A! Snygg tillbakakommentar där oxå Baggis. Ni kan tom "diskutera" (bråka) via bloggkommentarer. Otroligt.

2008-09-23 @ 22:01:10
URL: http://malta.webblogg.se/
Postat av: A D I S A

magda jag håller med dig till 100000%. kunde inte ha skrivit det bättre själv.



2008-09-23 @ 22:51:44
URL: http://adisa.blogg.se/
Postat av: senija

Nu har jag en frågestund på min blogg! Versågon och ställ hur många frågor om vad som helst :) Puss



2008-09-23 @ 22:52:51
URL: http://seniijaa.blogg.se/
Postat av: nerko

haha

2008-09-23 @ 23:21:21
Postat av: Gabz

ALLA behöver vi KÄRLEK!! Som att de är skillnad på gay-hetro-bi eller what ever KÄRLEK! Magza kapa de jävlarnaa jaa hjälper till :D föresten jaa e troende katolik o erkänner HOMOSEXUALITET,betyder att ja ska hamna i helvetet?! Magz all love for you!:D

2008-09-25 @ 16:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0