ne, ne daj na sebe

jag blir så emotional när jag lyssnar på CJ allstå. det är så många känslor, tankar och minnen i varenda en av låtarna. så mycket av allt, jag eh känner att jag inte är helt bra på att skriva när jag är en emotional baby. men att gå på konserten, allstå AAAAAHHHH, bara få uppleva den där känslan igen.

jag håller så mycket fast vid dom gamla låtarna (prije ratne) även några efter-ratne haha, men de helt nya skivorna är inte riktigt min grej, det känns som att hela gruppen har slappat till sig, och jag vet att zera är gammal och alkoholist, men va fan jag blir så besviken, känns verkligen som att han sviker alla som älskat bandet. känns lite jobbigt att jag faktiskt blir besviken på riktigt, jag känner inte igen mig så mycket i de nya låtarna, kan tyvärr inte en enda för varenda en låter verkligen som mamma-pappa-musik dvs gamlingmusik, vad hände med den härliga teenageperioden, conversedojjorna (ok dom hänger fortfarande på men ändå...) och allt det där härliga som träffar en rakt i hjärtat?? *superbesivket fan*

och den här lilla förändringen som gruppen har sysslat med har pågått under en längre perdiod och jag vet att musikbranschen i fd. jugge SUGER AS med alla sina turboidioter och deras turbofolkskitmusik och att det är i princip omöjligt att ha någon framgång alls som pop/rock artitst i bosnien, speciellt om man är ett s.k före kriget artist/band (alla gamla hederliga band), MEN GE INTE UPP HOPPET OM OSS ALLA SOM LYSSNAR PÅ BRA MUSIK! känns meningslöst att skriva något sånt här, men fan allstå vad jag är djupt besviken på all "musik" som lyssnas på idag och på folk som inte har en aning om vilka ex parni valjak, azra  och andra band är, och som ENBART känner till bijelo dugme för att alen the asshole gjorde en duett med indira *dör av äckelhet*.

jag önskar att jag hade fötts på 60talet som mina föräldrar gjorde, så att jag kunde ha njutit av den underbara perioden då i fd jugge, uppleva allt som dom har fått uppleva, alla känslor, händelser och konserter med bra musik, alla gitarrspelande snubbar och allt allt allt. men mest önskar jag att jag hade fötts då för då hade jag sluppit den usla musikmarknaden. jämt när jag säger det (brukar säga det rätt ofta he he) och pratar med mamma så brukar hon säga att det är väl bra att jag inte föddes då för då hade jag varit gammal idag. lilla mammsen, hon kan verkligen inte trösta. men jag tackar henne och pappa för all bra musik dom har låtit mig växa upp med.

okej, blev ett blandat inlägg men hoppas att ni get my point.


Kommentarer
Postat av: nida

indeed!

"eh da je barem ostalo vise dobrih bendova" ko sto bi parni valjak otpjevao..

2008-10-01 @ 18:52:43
URL: http://nidaa.blogg.se/
Postat av: A

Pa nije do Zere koliko je do Zlaje Arslanagica. On je pisao pjesme prije rata, bez njega to nije to. Zera je samo frontmen. Al sta je tu je.

2008-10-01 @ 19:34:06
Postat av: Gabz

Jaa jaa håller meed. Är vi typ de bortglömda barnen som aldrig blev födda på 60-talet men som skulle egentligen ha blivit det- hahaha. Vi föddes too lateee JEBIGA! Men tur att de finns sådana som oss how loves Crvena jabuka, Bijelo Dugme, Parni valjak, Prljavo Kazaliste, Divlje Jagode, Zabranjeno Pusenje, Riblja Corba, Azra and soo on and on and onn HEJA OSS!! :D

2008-10-01 @ 20:39:47
Postat av: Gabz igen

Har du hört Riblja Corba en gammal klassiker Ostani djubre do kraja ?! Deen ee ju bara sååå grym eller Bajaga Plavi safir oooohh såå sköna låtar.

2008-10-01 @ 20:44:07
Postat av: Gabz igen då råå

Atomsko skloniste glömde jaa juuu daaaah okej ja ska sluta trakassera dig me inlägg:P

2008-10-01 @ 21:16:23
Postat av: magziigazigaah

nida: :( smrc



a: ajdine, du har blivit så aktiv när det gäller att kommentera:)



gabi: haha jag håller med dig på allt du har skrivit!!

2008-10-02 @ 12:26:10
URL: http://missmagzi.blogg.se/
Postat av: Azra

CJ kommer till Göteborg i slutet av månaden, wuuhuu! :)

2008-10-17 @ 00:46:19
URL: http://azricak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0